Verticale aansluiting van eenchloor/pH dosering?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Ankie LucasAnkie Lucas
    Deelnemer

Bij de montage van onze automatisch chloor en pH doseerder heeft de monteur de sensorhouders gemonteerd aan een verticale buis i.p.v. een horizontale. Daarnaast zitten de sensorhouders niet onder, maar naast het apparaat, waardoor de slangetjes met zuur en chloor een stukje omhoog gaan voordat ze in de buis komen. Kan het doseersysteem zo goed werken?

Helaas lukt het me niet om een foto toe te voegen, dan had mijn vraag een stuk duidelijker gemaakt.

Ik kan het natuurlijk straks uitproberen, maar het duurt nog even voordat alles werkzaam is, dus ik ben er graag op tijd bij als er iets aangepast zou moeten worden.

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      25 juli 2021 om 16:12 #28238

Er was inderdaad een probleem met het uploaden van bestanden, maar hopelijk is dat nu weer opgelost.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      25 juli 2021 om 16:51 #28258

De ‘sensorhouders’ zoals jij zegt, ofwel probes of elektroden zoals men ook wel eens noemt, is iets anders dan wat jij bedoelt. Jij bedoelt waarschijnlijk de injectoren om de vloeistoffen in de buis te spuiten.

Eigenlijk maakt het voor beiden niet echt uit. Net zoals het doseersysteem de vloeistoffen uit de vaatjes kan trekken, kan het dat ook wel een stuk omhoog duwen.

Reageer
Antwoord aan:

Verticale aansluiting van eenchloor/pH dosering?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren