Advies over periode start bouw

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Alex BuijkAlex Buijk
    Deelnemer

Inmiddels is het hele plan gemaakt en kan niet wachten om te beginnen.
    Echter vind ik het zonde om voor de winter te starten om dat ik dan gelijk een winter moet overbruggen. Dus in maart 2023 wil ik alles realiseren.

Echter wil ik graag jullie advies m.b.t. het gat en het beton en de muren plaatsen
    Kan het kwaad om dit nu al te doen. Of heb ik dan juist in maart eventuele problemen.

Met andere woorden wat zouden jullie doen.
    1.) in maart beginnen met graven en dan gelijk het hele project afronden
    2.) Nu al graven beton storten en muren metselen en dan in maart het zwembad afbouwen.

Graag jullie mening / advies.

• Auteur
    Antwoorden
    • DDA
      8 september 2022 om 23:08 #38396

Over het beton kan ik niet echt meespreken, maar als het mogelijk is dan zou ik het ook opsplitsen. Toch wanneer je ook zelf je technische ruimte gaat inrichten. Dat alleen al ga je goed moeten uitzoeken en voorbereiden, je materiaal aankopen en dan alles in elkaar knutselen. Reken voor de installatie toch minstens 2 tot 4 volledige dagen, mits een goede voorbereiding en vooral in dat laatste kruipt heel wat tijd.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      9 september 2022 om 10:26 #38399

Veel zwembaden worden in het najaar gebouwd met de ruwbouw, inbouwdelen en leidingwerk. Dat doorstaat elke winter en het aangestorte zand kan perfect inklinken.

Voordeel is dat je in het voorjaar 6 weken eerder kan afwerken en je dus veel eerder van je zwembad kan genieten.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Alex Buijk
      9 september 2022 om 10:35 #38402

Top Tips, Heel helder,  dan gaan we lekker beginnen 😉

Reageer
    • Alexander Furman
      16 september 2022 om 09:41 #38444

Verwacht je last van grondwater te krijgen ? Eind van de zomer is deze vaak het laagst.

Reageer
Antwoord aan:

Advies over periode start bouw

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren