Afmetingen zwembad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Tim JSTim Joos
    Deelnemer

Hallo

Wij dachten een zwembad aan te leggen van 8x3m. Nu raadt de tuinarchitect toch aan een formaatje kleiner te nemen (7x3 of 6,5x3) dit in verhouding tot de tuin en onze wens van een zonneterras achter het zwembad te kunnen leggen.
    Nu schiet de twijfel erin omdat 1. een kleiner zwembad in verhouding duurder is en 2. dat het toch maar een benepen gevoel zal geven.

Graag verneem ik van jullie ervaringen met relatief kleine zwembaden.

Bedankt

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      26 maart 2021 om 11:26 #12775

Een gemiddeld zwembad in Nederland of België is vermoedelijk 8×4. Al word je tegenwoordig overspoeld door de zogenaamde ‘plunge-pools’ en ik hoorde ook al de naam ‘stadszwembad’ vallen. Die brengen de gemiddelde afmeting wel naar beneden.

Ik neem aan dat je uiteindelijk zelf de keuze en afweging maakt?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      26 maart 2021 om 17:38 #12838

Het is te zien wat je ermee wil doen. Om wat te plonsen is dat goed. Met kleine kinderen moet je al oppassen met een zwembad van 3 meter. Als die hard springen raken ze de overkant. Als je wat wil  zwemmen. Is 8 meter toch het minimum, liefst 9 meter of langer als de plaats er is.

De tuin is dan weer iets anders. Let ook op, hoe groter hoe duurder alles wordt. Filter installatie, verwarmingstoestel, afdekking, verbruik en onderhoud….

Reageer
    • DDA
      27 maart 2021 om 00:32 #12921

Architecten bekijken het vaak nogal erg vanuit de esthetische kant. Begrijpelijk natuurlijk. Jij moet er wel in wonen of in dit geval zwemmen. Doe vooral wat jij zelf belangrijk vind. Voor de ene is dat esthetiek, voor de andere zwem en spring plezier.

Reageer
Antwoord aan:

Afmetingen zwembad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren