Afstand huis – Ingegraven zwembad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Thomas DecraemerThomas Decraemer
    Deelnemer

We hebben een metalen zwembad (diamater 3m, 1.5m hoog), van deftige kwaliteit die we graag wensen in te graven. Daarvoor zou ik een put maken van 3.25 diameter en 1m20 diep, om dan 20cm fundering te voorzien en het bad uiteindelijk 50cm boven het maaiveld komt.

De meest geschikte locatie ervoor is tussen ons huis en onze loods, nu vroeg ik mij af hoever je van het huis en de loods moet blijven om geen stabiliteitsproblemen te krijgen. Zoals het er nu uitziet zouden we 2m van het huis wegblijven en 1m van de loods.

Alvast bedankt voor het advies.

• Auteur
    Antwoorden
    • DDA
      4 april 2021 om 19:18 #13841

Langs een bestaande fundering graven is altijd heel erg opletten. De meeste druk van de fundering wordt verticaal afgegeven en een deeltje zijdelings, maar hier heb je er twee langs elkaar. Moeilijk te zeggen of in te schatten, en ik zou niet op een forum advies durven vertrouwen voor zoiets. Het enige goede advies is om bij de architect van het huis en/of de loods te rade te gaan. Dan kan je met een gerust hart beginnen graven, tussen de gebouwen of elders als het moet.

Reageer
    • Thomas Decraemer
      6 april 2021 om 16:06 #14108

We gaan toch kiezen voor een andere locatie die op 5 meter van de woning komt te staan, heeft evenveel uren zon alleen maar tot +- 16u, andere locatie had nog een uur of twee meer zon maar ingraven tussen twee funderingen is mss niet zo een goede oplossing

Reageer
Antwoord aan:

Afstand huis – Ingegraven zwembad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren