Afwerking: gazon tot tegen de boordsteen?

Tags: 

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    KristofKristof
    Deelnemer

Goedemorgen,

Zeer recent heeft de aannemer ons zwembad komen leggen in onze gazon. Alles ziet er goed uit maar ik heb een praktische vraag over iets waar ik eigenlijk niet eerder over nagedacht had.

Rond het zwembad is aan elke kant 40cm extra genomen om op te vullen met chape tot helemaal boven. Onze boordstenen zijn 35 cm wat maakt dat er aan elke kant van het zwembad nog een rand van  10 a 15cm chape overblijft.

Ik zou echter graag hebben dat de gazon aansluit tot aan de boordstenen maar uiteraard groeit er op chape geen gazon.

Kan ik een deel van die bovenste chape zelf wegschieten of zijn er mensen die een creatieve oplossing hiervoor hebben gevonden?

Met vriendelijke groeten

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      7 juni 2024 om 10:36 #41823

Een deel weghalen en opvullen met aarde is in principe voor de stevigheid geen probleem.

Maar vrijwel altijd neem je een breder loopdeel rond het zwembad. Waarom? Als je kinderen hebt die uit het bad klimmen, door het gras rennen met natte voeten en dan weer in het zwembad springen, dan heb je dus altijd gras en modder in je zwembad. Ook bij het schoonmaken etc is het handig om op een verhard deel te kunnen staan.

Wellicht niet geheel rondom, maar op de meest begaanbare delen zou ik dit toch echt wel adviseren.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Afwerking: gazon tot tegen de boordsteen?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren