Alkaline automatiseren?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Con van DoornikCon van Doornik
    Deelnemer

Bestaat er een Alkaline doseerpomp?
    Het is immers de basis voor chloor en pH.

Kan dat op het hele internet tot nu toe niet vinden.

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      15 juli 2023 om 11:36 #40471

Omdat het niet hoeft. Alkaliniteit is meestal stabiel. Als het niet is, heb je het foute water. En het steekt ook niet op enkele eenheden. Er is een hele ruime marge waarin de waarde kan vallen. Ik heb dat nog nooit moeten aanpassen. Wat heb je dan aan de hand?

Reageer
    • Con van Doornik
      15 juli 2023 om 12:05 #40472

Nee hoor er is niets aan de hand maar wat je ook leest
      is dat Alkaline de basis is voor een juiste huishouding.

En ik vroeg mij daarom af waarom juist dáár geen
      doseerpomp voor is.

Hoe wordt trouwens (waardoor) de Alkaline beïnvloed?

Reageer
    • Sylvester
      15 juli 2023 om 12:29 #40473

Dat wordt in eerste instantie bepaald door het soort water dat je in het zwembad doet. Meestal is drinkwater prima. Putwater of regenwater kan slechte alkaliniteit hebben.
      Na correctie moet dat voor lange tijd terug ok zijn.

Nadien kan het beïnvloed worden door bijvullen. Bijvullen met drinkwater is geen probleem.

Soms wordt het positief beïnvloed door toevoeging natricumcarbonaat of natriumbicarbonaat (pH+), soms wordt het negatief beïnvloed door toevoegen van zuren,  maar ik kleine mate. Doorgaans zakt het een beetje tijdens het seizoen door normaal gebruik. De grote marge is ruim voldoende om dit per seizoen op te vangen.

Zoals ik al zei, het wordt niet plots slecht als het met enkele eenheden wijzigt.

Het hangt ook van meerdere facturen af hoe uw water zich gedraagt. Mijn water is nipt rond de 60, het zogenaamde absolute minimum. Maar de pH gedraagt zich nog steeds prima en stabiel.

Maar het is inderdaad de basis van uw water.

Reageer
    • Con van Doornik
      15 juli 2023 om 17:31 #40474

Helder en bedankt voor je reactie.

Reageer
Antwoord aan:

Alkaline automatiseren?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren