Wat te doen met een barst in mijn HDPE zwembad?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

Hallo

Ons HDPE zwembad is in september geplaatst. Nu zagen we onlangs een soort ster met ei errond op een naad. Onze zwembadbouwer zegt dat er niks aan de hand is maar we vertrouwen het niet. Het zou volgens hem een afdruk van een tekening zijn van in de fabriek. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb de foto gezet als profielfoto.

mvg

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      10 november 2021 om 07:30 #33027

Waar is dat? Zijwand of bodem?

Kan er een duidelijke foto van gemaakt worden? De profielfoto leent zich niet hiervoor.

Reageer
    • Gregory De Grauwe
      10 november 2021 om 08:43 #33036

Het is op de bodem.

Reageer
    • Gregory De Grauwe
      10 november 2021 om 08:43 #33045

Reageer
    • Sylvester
      10 november 2021 om 13:22 #33080

Ik vermoed dat dit een plaatsingsfout is.
      Wat zit er tussen de bodemplaat van de bak en het betondek of chape dek?

Reageer
    • Gregory De Grauwe
      10 november 2021 om 14:14 #33087

Het is een chapedek onder het bad.
      bedankt voor de hulp

Reageer
    • Sylvester
      10 november 2021 om 16:23 #33096

Maar wat zit er tussen de chape en de bak?

Reageer
    • Gregory De Grauwe
      10 november 2021 om 16:25 #33105

Geen enkel idee. We waren niet thuis toen ze het bad geplaatst hebben. Als we de foto’s bekijken denken we niks…

Reageer
    • Sylvester
      10 november 2021 om 20:11 #33115

Ik vermoed ook dat er niets tussen zit. Dat kan goed gaan, maar dat kan ook fout gaan. Er hoeft maar een steentje tussen te zitten. Daarom dat men aanbeveelt om XPS platen op de chape of beton te leggen, en daarop de bak te zetten.

Er zullen wel oplossingen zijn om dat op te lossen zonder het bad eruit te halen.

Reageer
    • Gregory De Grauwe
      13 november 2021 om 09:19 #33143

We zijn beginnen zoeken in de foto’s die we hebben. Bovenaan links is de cirkel al te zien met de ster erin  

Reageer
    • Sylvester
      13 november 2021 om 09:35 #33152

Ik weet niet wat ze bedoelen met een ‘afdruk’ van iets. Vermits het op de naad is, zijn twee platen geaffecteerd, en volgens mij is de kans heel klein dat je ‘toevallig’ op twee platen een soort van ‘tekening’ of ‘afbeelding’ hebt die toevallig na het lassen precies overeenkomt.

Ik weet dat het nu koud is, maar kan je toch eens proberen te voelen eraan? eventueel kan je eens een lange stok met een lat eraan gespijkerd laten zakken en zo eens voelen. Als je een verhoging voelt weet je dat er iets onder het bad zit.

Ik ben bijna zeker dat er iets onder zit. Nu kan ik uit de laatste foto niet precies zien hoe het is geplaatst, Ze hadden op zijn minst de chape groter moeten leggen dan het bad zelf, en op alle plaatsen mooi plat en waterpas. Maar die randen is niet zo erg.

Reageer
    • Luc Schepens
      23 januari 2022 om 21:10 #34501

Beste, ik plaats pp zwembaden gen pe (veel minder sterk). Ik veronderstel steen dat op chape lag.Aangezien je zwembad ook niet geisoleerd is aan de zijkanten veronderstel ik dat dit ook niet gebeurd is aan de onderkant. Dit isoleert maar beschermd ook tijdens de plaatsing. Is wel iets duurder maar kwaliteit heeft dan ook soms een kleine meerprijs. Zwembadbouwer in gebreken zetten.

Reageer
    • Sylvester
      23 januari 2022 om 23:00 #34534

Zoals ik eerder al aangaf, denk ik ook dat er een steen tussen zit. Men had XPS platen moeten plaatsen tussen bodem en chape/beton. Maar goed, dat is te laat. Het is niet zo fraai, maar ik vermoed dat er verder geen impact is. Wil je het definitief oplossen, dan weet ik het niet hoe men dat zou kunnen doen.

Reageer
Antwoord aan:

Wat te doen met een barst in mijn HDPE zwembad?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren