Bestrijding bootsmannetjes of duikwantsen

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    ToffyToffy
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Wat is een goed product ter bestrijding van bootsmannetjes en/of duikwantsen ?

Wie heeft er positieve ervaring met zo n product ?

Bedankt

T.

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      29 maart 2024 om 22:45 #41359

Volgens mij niets. Alles dat hƩƩl klein is, gaat kapot door de chloor.

De grotere partikels gaan eruit door filteren en stofzuigen.

Reageer
    • Toffy
      30 maart 2024 om 08:59 #41360

Bedankt voor reactie Sylvester.Ā  Maar vorige zomerĀ  zwommen ze vrolijk rond in het water. Oxilife low salt zoutelektrolyse en zwembad volledig in dienst met prachtig helder water.

Ik heb ze toen met schepnetje opgejaagd en 1 voor 1 uitgevist.Ā  Enkele dagen na elkaar telkens een uur werk.Ā  Ik schat 30 stuks eruit gehaald.Ā  Dat valt allemaal best mee, maar is gewoon vervelend.Ā  Ze bijten ook.

Deze week viste ik er opnieuw eentje op uit de skimmer.Ā  En had ik iets van : niet opnieuw, is daar geen productje voor ?

Is dit product iets ?Ā  Het verlaagt de oppervlaktespanning van het water waardoor insecten verdrinken en via robot uiteindelijk verwijderd.Ā  Dat is de theorie althans, en geen idee of dat ook andere nadelen kan teweegbrengen.

Insectenverwijderaar PM-670 FAST DOWN – Piscimar

Grts,

T.

Reageer
    • Sylvester
      30 maart 2024 om 09:23 #41362

Geen idee of dat bestaat. Je kan niet tegen alles een chemisch product gebruiken want je moet er zelf ook nog in kunnen zwemmen. Soms heb je dat dat er ā€˜beestjes’ in het water terecht komen, afhankelijk van de omgeving.

Reageer
    • Dolf Swart
      1 april 2024 om 20:29 #41366

In het voorjaar is bij mij het zwembad groen en krioelt het van het leven. Ook duikwantsen of wat er op lijkt. Dus tot ruim 1,5 cm grote insecten.

Door te chloor shocken tot 30 ppm gedurende 24 uur maak ik alles dood. Je ziet hierna niets meer opduiken. De chloor is hierna betrekkelijk snel onder de 10ppm zodat het zwembad gebruikt kan worden.

De algen restanten en overige zaken die dan op de bodem liggen, verwijder ik door te zuigen.

Omdat het water hierna nog niet helder is, doe ik er ‘s avonds (als er niet meer gezwommen wordt) vlokkenmiddel in. Ik laat de pomp -s nachts met heel weinig toeren pompen zodat de vlokken niet kapot gemaakt worden en alles in het zandfilter terecht komt.

Dit herhaal ik een aantal dagen. Na een dag of 3 is het water helder.

Reageer
Antwoord aan:

Bestrijding bootsmannetjes of duikwantsen

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren