Bluedrops B+INV14 wifi connectie

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Nico Van GilsNico Van Gils
    Deelnemer

Hallo

ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor kan verzinnen.

We kochten onlangs een zwembadcontainer die uit de verhuur komt.

Hierin zit een warmtepomp ingewerkt en deze heb ik nu naar buiten de tech ruimte van de  container gebracht voor beter rendement.

Het toestel heeft een wifimodule maar bij navraag bij de fabrikant laat men mij weten dat ed server hiervoor is afgedankt.

Toevallig iemand die hetzelfde toestel heeft en hier een work arround voor heeft.

toestel : Bluedrops B+INV14.

mvg

Nico

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      20 juni 2025 om 11:29 #43757

Ik zou even contact opnemen met de groothandel/fabrikant. Ze zullen je de meest recente info kunnen geven hiervoor: https://bluedrops.eu/contact

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Nico Van Gils
      20 juni 2025 om 11:44 #43758

Beste Maurice

Dank voor je reactie.

Ik heb hen reeds gecontacteerd. Ze wisten me te vertellen dat de server voor deze toestellen niet langer bestaat.

Wat toch vreemd is denk ik. Zo oud is het toestel nu ook weer niet.

Ik vond ergens op het net een handleding om het toestel via de app “Smart Life” te connecteren.

In deze procedure moet je de wifi van het toestel “resetten”. Dit staat nergens in de handleiding.

Bluedrops kon me ook niet antwoorden. Vandaar mijn vraag op dit forum.

Nico

Reageer
      • zwembadforum.eu
        20 juni 2025 om 12:03 #43759

Ah. Dat weet ik dan weer niet.

Van mij mogen alle wifi connecties van de toestellen af, want als er een issue mee is krijg je het probleem maar moeilijk gevonden doorgaans.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Nico Van Gils
      20 juni 2025 om 14:15 #43760

Ik had gehoopt via die wifi verbinding wat te kunnen doen om de WP te kunnen sturen ifv opgewekte zonnestroom/batterij/digitale meter/…

Laat ons zeggen liever het zwembad verwarmen dan stroom op het net te injecteren.

Reageer
Antwoord aan:

Bluedrops B+INV14 wifi connectie

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren