Bodem Hdpe zwembad omhoog gekomen
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maanden, 3 weken geleden door
Sylvester.
-
AanmakerOnderwerp
-
Yves SchrauwenDeelnemerBodem van ons Hdpe zwembad is omhoog gekomen en zijwand naar binnen door te leeg te pompen en de hoge grondwaterstand. Is er een firma die dit kan herstellen.
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
28 juni 2024 om 12:19 #42108Ik zou in eerste instantie advies/hulp vragen van de leverancier van het hdpe zwembad. Heb je ze al gecontacteerd?
Helaas komen deze berichten ons veel ter ore dit moment. Maar een heel effectieve oplossing is er meestal niet te geven en heb je wellicht toch wel een probleem ermee. Geen idee of en hoe je dit goed en duurzaam kan herstellen.
Als je met je leverancier niet tot een oplossing komt, laat het me dan even weten. Ik heb wel wat mensen die je kunnen helpen ermee. Maar iedereen is druk momenteel, dus binnen 48 uur zullen ze meestal niet op de stoep staan.
Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.
-
28 juni 2024 om 14:25 #42115Al proberen contacteren maar geven niet thuis dus als je iemand weet laat maar komen
-
28 juni 2024 om 14:30 #42116Wie is de leverancier? Laat maar gewoon weten voor eventueel andere bezoekers op de website.
Stuur me anders een email met je gegevens en woonplaats. Dan zal ik daarop reageren.
Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
-
-
28 juni 2024 om 14:39 #42117- Leverancier was JDL kunststoffen was de leverancier uit Nederland
-
28 juni 2024 om 14:57 #42118Oké, dat is toch een redelijk grote partij in Nederland.
-
4 november 2025 om 21:56 #44502Ik ben benieuwd of dit nog is opgelost? Ik overweeg zelf een hdpe bak (jdl kunststof) ik zie weinig slechte ervaringen overal eigenlijk. Begin te twijfelen of de meerprijs van 10.000 voor een bouwkundig bad toch niet verstandig is.
-
HDPE baden (en familie) zijn baden die nog niet zo lang bestaan. Maar je kan gerust zijn. Als ze goed geplaatst zijn, zijn dat prima baden. Ik durf zelfs te stellen dat ze minstens even goed zijn als een gemetseld bad, zelfs beter. Kies eventueel voor een PP bad, dat is toch nog iets beter en duurzamer. Wel iets duurder.
-
5 november 2025 om 09:27 #44509Je snapt dat ik het hier niet mee eens ben? ;->
-
Hoe bedoel je? Dat het even goed is als een gemetseld bad? Het ligt eraan hoe het bad gemaakt is. Ik heb al gemetselde constructies gezien (zelfs van zij die zich zwembad installateurs noemen) die schandelijk slecht gemaakt zijn, zelfs bij eigen familie. Uiteraard als je het goed plaatst heb je evenveel plezier en duurzaamheid van een gemetseld bad of PP bak. En een gemetselde bak is makkelijker om zelf te doen, mits goede begeleiding. Een PP bak kan je niet zelf zetten. Nu zal ik wel één van de uitzonderingen zijn die ‘zelf’ een PP bak heeft gezet.
-
-
-
5 november 2025 om 12:13 #44516Bedankt voor jullie input, ik denk dat het dus vooral ligt aan diegene die het plaatst en dat je het eigenlijk nooit zonder bronnering leeg moet halen.
-
-
AuteurAntwoorden