Bodemput via skimmer

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

https://photos.app.

goo.gl/F9NDmycJNDb6bw9eA

Ik zag onlangs op een technische tekening van een astral skimmer dat de bodemput werd aangesloten op de skimmer en dan via de andere uitgang van de skimmer naar de filterinstallatie. Is hier iemand daar mee bekend qua voor of nadelen? Ik ben nu mijn put aan het graven voor een bouwkundig zwembad en misschien kan ik met deze extra info iets🤷. Groeten serge

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      12 maart 2021 om 20:16 #11612

Niet doen, dat is niet goed.

Ik weet ook niet goed waarom men dat zo zou doen. Doe het maar op de klassieke manier, met aparte buis naar de technische ruimte voor de bodemput.

Als je het zo aansluit, twijfel ik over de goede werking. Je kan ook nooit je zwembad leeg pompen met de filter pomp.

Je kan eventueel ook kiezen voor een wandaanzuiging net boven de vloer, in plaats van een bodemput onder het zwembad.

Reageer
    • S. V.
      12 maart 2021 om 22:09 #11619

De enigste reden die ik zou kunnen bedenken dat men het zo zouden doen is om het luchthappen van een skimmer tegen te gaan. Maar ik ga apart aansluiten lijkt me veiligst,en op de skimmer zet ik een niveauregelaar die bijvult van een bovengrondse watertank(1000l) die op haar beurt weer word bijgevuld door de regen. Moet volstaan voor een 30m³ zwembad.

Reageer
    • Sylvester
      12 maart 2021 om 22:38 #11628

luchthappen doet een skimmer alleen als je één skimmer aansluit op één buis van 50mm met een stevige pomp, en voor de rest niets.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      13 maart 2021 om 13:04 #11686

Elke aanzuigleiding apart op 50 mm aansluiten en met kogelkranen bijeen brengen is absoluut de beste methode inderdaad.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Bodemput via skimmer

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren