Capaciteit zandfilterpomp Bestway Power Steel

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Ilya GustavIlya H
    Deelnemer

We hebben ons simpele opzetzwembadje Bestway Steel Pro vervangen voor een Bestway Power Steel van 282x196x84.

Ik had voorgaande jaren een Bestway Filterpomp 2006 liter/uur pomp. Beetje onpraktisch ding, maar als je weet hoe alles werkt deed ie zijn ding ok. Wel vaak filters vervangen en ook vaak gedoe met pomp aan/uit om alles te verschonen. Gedegen wateronderhoud bleek de oplossing. Wel kostbaar geintje wat betreft de filters, want afgelopen jaar heb ik er ondanks regelmatig spoelen/schoonmaken toch wel 1 per week verbruikt en in hoog zomer bij veel gebruik 2 per week (badje stond van mei tot eind september).....

Het nieuwe bad voor komend jaar heeft grofweg evenveel volume. Ik zou dus wellicht de huidige pomp kunnen blijven gebruiken.

Heeft een upgrade naar een zandfilterpomp nut voor minder (dagelijks) onderhoud in de zomermaanden? Zo ja, maakt het uit welke capaciteit ik neem? Ik heb de tijd dus kan bv een aanbieding afwachten, maar kan niet goed beoordelen of een pomp met veel capaciteit meteen overkill en onnodig zal zijn? Ik heb bv deze op het oog: Bestway Flowclear Zandfilter 5.7 m³/u

• Auteur
    Antwoorden
    • DDA
      12 oktober 2022 om 10:35 #38541

Alles hangt af van de mate van vervuiling, maar een zandfilter pomp backwashen is minder gedoe dan zo’n cartridge filter. Je verbruikt wel iets meer water, maar je hoeft ook minder vaak te reinigen. Met filterglas is het in mijn geval zo om de 2 weken; met zand ongeveer wekelijks.

Zorg wel dat je de 38mm slangen gebruikt ipv 32mm zodat die geen bottleneck zijn voor je hoger debiet. De pomp is misschien wel wat overkill, maar als je bv zonneverwarming zou overwegen, heb je die extra capaciteit wel nodig. En meer volume filteren is altijd beter dan minder.

Reageer
    • Ilya Gustav
      17 februari 2023 om 16:30 #38864

Is een Bestway Flowclear zandfilterpomp 3.028 L/uBestway Flowclear zandfilterpomp 3.028 L/u een goede keuze bij het type bad dat ik heb?

Ik zie ook een simpele Skimatic oplossing langskomen. Is dit ook eventueel het overwegen waartd, of totaal niet te vergelijken met een gedegen zandfilter?

Reageer
Antwoord aan:

Capaciteit zandfilterpomp Bestway Power Steel

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren