Chloor blijft laag

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Jerry BeisserJerry Beisser
    Deelnemer

Hallo allemaal,

ik zit met het volgende,

Ik heb een intex zwembad, van 19000+ liter inhoud. en ik krijg het chloorgehalte maar niet omhoog. ik maak gebruik van het zoutsysteem ECO5220G.

Het zoutgehalte is 3ppm, chloor is nihil, mijn vragen zijn :

- kan ik meerdere keren achter elkaar boosten?

- de pomp heb ik dit jaar aangeschaft, het zoutsysteem is tussen 5 en 7 jaar oud (misschien aan vervanging toe?). ik zie wel als het zoutsysteem in bedrijf is dat het water wat uit de zout pomp komt "troebel" is, dus dat er chloor wordt geproduceerd.

Het zwembadwater is helder, er zit af en toe wel wat alg in, maar dat haal ik weg.

groet,

Jerry

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      14 juli 2025 om 23:10 #44066

Dat hangt af van de gebruiksfrequentie en intensiteit. Gemiddeld gaat een elektrolyse cel 3 tot 7 jaar mee. 7 jaar is dan voor de kwalitatieve cellen die goed onderhouden werden en gemiddeld aantal uren gebruikt werden. Een boost is een intensiever gebruik. Dus de kans is groot dat die cel ‘op’ is. Eerst zou ik eens proberen om de cel te ontkalken als dat daarmee gaat. Indien dat niet helpt, nieuwe cel kopen of indien dit niet gaat nieuw toestel kopen.

Reageer
    • Jerry Beisser
      14 juli 2025 om 23:28 #44067

Beste Sylvester,

bedankt voor je snelle antwoord, ik had al een vermoeden dat de unit aan vervanging toe is / was (gezien de leeftijd), ik ga een nieuwe bestellen, hij heeft na al die jaren zijn geld goed opgebracht!.

bedankt,

Jerry

Reageer
    • Dolf Swart
      16 juli 2025 om 18:14 #44092

Je kunt ook eerst proberen om het chloor op niveau te krijgen met vloeibaar chloor of granulaat. Als het op niveau is, produceert de cel misschien voldoende om het niveau te handhaven.

Reageer
Antwoord aan:

Chloor blijft laag

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren