Clever-Pool frequency regelaar stuk

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Paul GePaul Ge
    Deelnemer

Hoi,

Onze Starmatrix Clever-Pool energysaver geeft plost geen beeld meer op het display en het power ledje blinkt. Een herstart (loskoppel van stroomnet) geeft geen soelaas. Online vind ik (zo direct) geen service adress, of tips.  Het toestel is 5 jaar oud .. de laatste tijd maakte de ventilator wel een schurend geluid bij opstarten, maar dat ging weg na 20" .
    Iemand een tip hoe hier mee om te gaan ?

alvast bedankt

Paul

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      18 november 2022 om 13:21 #38595

Misschien is hij te warm geworden door een falende ventilator?

Wat gebeurt er als je hem aan zet zonder belasting eraan?

Reageer
    • Paul Ge
      19 november 2022 om 14:55 #38598

Ook onbelast start het display niet op. Ik vermoed dat er een electronische component stuk is.

Reageer
    • Sylvester
      19 november 2022 om 15:13 #38599

Je hebt een aantal opties.

Terugsturen naar leverancier met opdracht tot herstelling (buiten garantie)

Iemand die iets van elektronica kent eens laten controleren.

Of een nieuwe kopen.

Controleer alles zelf eens. Stroomkabel ingang bijvoorbeeld. Je zou niet de eerste zijn waarbij er geen spanning op het stopcontact zit.

Reageer
    • Paul Ge
      19 november 2022 om 16:29 #38600

Het is de linkse ventilator die korstluiting geeft .. (geen weerstand meer). als ik die loskoppel van het moederbord start de unit wel op. Niet echt een optie natuurlijk want de koeling is natuurlijk essentieel bij belasting. Ik ga meneer Google eens contacteren met het model nr en hopelijk kan ik het dan vervangen.

Reageer
    • Sylvester
      19 november 2022 om 16:40 #38601

Voila, het kan soms simpel zijn als je een beetje kent van techniek.

Reageer
    • Paul Ge
      19 november 2022 om 18:59 #38602

Ja maar eigenlijk toont dit verhaal nog maar eens hoe slecht de service van Chinese merken wel is. Nergens vind je een service kanaal laat staan een service manual, of lijst met fout codes en hoe die evfntueel te verhelpen. Ook officiele wisselstukken vind je niet. Ik ben uiteindelijk bij aliEx. terecht gekomen waar dezelfde specs voor de fans te verkrijgen zijn … zelfs op europese electro sites zijn 4020 fans voor 23V/015 niet te krijgen.

Reageer
Antwoord aan:

Clever-Pool frequency regelaar stuk

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren