Display “EPS ONE Dosering ” blijft branden

Tags: 

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    SempaiSempai
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb een zwembad laten plaatsen en ontdek als de pomp/filter wordt uitschakelt het display van de "EPS ONE dosering" blijft branden met de melding "geen flow".

Iemand die weet hoe dat display automatisch zou uitvallen? Bij parameter 19 vind ik de timing terug als je het display hebt gebruikt, dat dan na bvb.300 sec uitvalt.

Alvast bedankt voor de nuttige info!

Groeten,

Sempai

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      21 mei 2024 om 13:17 #41706

Ik begrijp eerlijk gezegd niet precies wat je wil weten.

Is er een flowswitch geplaatst en moet daarna het display uitgaan? Of moet deze juist aan blijven?

Je kan de eps one op verschillende manieren schakelen, dus de informatie die je ons geeft is te weinig voor een correct antwoord.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sempai
      21 mei 2024 om 13:29 #41709

Dus als na het uitvallen van de timer de pomp/filter stoppen, krijg ik de melding op de display “geen flow” wat normaal is, maar de verlichting van het display v/d EPS one blijft actief wat toch niet de bedoeling is denk ik.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      21 mei 2024 om 15:41 #41715

Heb je dit geprobeerd (uit de handleiding)

Om het display van de EPS One uit te schakelen na het uitschakelen van de flowswitch, moet je de “LCD sleep time” parameter aanpassen. Hieronder zijn de stappen om dit te doen:

Ga naar het menu door op de [MENU] toets te drukken.
      Gebruik de [▲] en [▼] toetsen om door de menuopties te bladeren.
      Selecteer de parameter “LCD sleep time” (parameter P19).
      Stel de gewenste tijd in waarna het display in slaapstand moet gaan. Je kunt de tijd instellen van 0 seconden (altijd aan) tot 600 seconden.
      Bevestig de instellingen door op [OK] te drukken.
      Als je wilt dat het display altijd uitgaat wanneer het niet wordt gebruikt, stel je de waarde in op bijvoorbeeld 10 seconden. Als je wilt dat het display altijd aan blijft, stel je de waarde in op 0 seconden.

Hier zijn de specifieke instructies uit de handleiding:

“PARAMETER 19: LCD sleep time Hier kunt u instellen na hoeveel tijd het display in ‘sleep modus’ gaat. Dit betekend dat het display niet meer verlicht is, u kunt het display nog wel steeds aflezen. Druk op een willekeurige knop om het display weer te laten oplichten. Als het display altijd verlicht moet blijven kunt u deze instelling op 0 zetten”​​.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      21 mei 2024 om 15:42 #41716

Blijkbaar kan je overigens nog wel het display aflezen, maar is de verlichting uit.

Reageer
    • Sempai
      21 mei 2024 om 17:15 #41717

Hallo,

Ik heb het probleem kunnen oplossen als volgt:

Bij instellingen > keuze 16 > flowalarm > op OFF zetten.

Alvast bedankt om het meedenken!

Groeten en veel zwemplezier!

Sempai

Reageer
Antwoord aan:

Display “EPS ONE Dosering ” blijft branden

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren