Dode algen

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

Beste, ik heb dode algen op de bodem van het zwembad. Het water is perfect helder.
    ik wil deze algen wasten. Dus pomp op, skimmers dicht, stofzuiger aan en 6-wegkraan op waste. De filter is proper gemaakt door te bachwashen. Vanaf ik begin kan ik alles mooi opzuigen, maar komt het vuil onmiddellijk terug in het water gespoten via de inlaten. Met gevolg dat ik terug het hele proces opnieuw kan beginnen om alles op de bodem te krijgen. Wat doe ik verkeerd. Mijn echtgenoot deed dit vroeger altijd, maar ik sta er nu alleen voor.
    foto’s bijvoegen lukt me niet

Wegkraan

• Auteur
    Antwoorden
    • DDA
      26 augustus 2024 om 12:16 #42513

Je volgt de correcte stappen. De kraan lijkt eerder op recirculatie te staan dan op waste adhv jouw beschrijving. Worst case is de 6-wegkraan stuk. Een andere mogelijkheid is dat de hendel niet helemaal in de juiste stand is geklikt en/of dat er door een gesloten kraan op de waste leiding het water alsnog in de retour leiding wordt geduwd, al is dat laatste misschien wat ver gezocht.

Een foto van de installatie zou wel handig zijn.

Reageer
    • Petra De Busschere
      26 augustus 2024 om 18:09 #42516

Neen, staat wel degelijk op waste. En staat echt wel in de stand geklikt. 

Reageer
    • Petra De Busschere
      26 augustus 2024 om 18:12 #42517

Reageer
    • DDA
      26 augustus 2024 om 21:14 #42519

Dan is de 6-weg kraan vermoedelijk stuk of de ster rubber in de kraan is versleten. Dat gebeurt al wel eens na verloop van tijd. Astralpool wisselstukken zijn redelijk goed te verkrijgen, desnoods moet er een nieuwe kraan op.

Je hebt geen andere problemen zoals waterverlies via de waste leiding terwijl de filter op filtratie staat (en de waste kraan open)? Zo komen de meesten erachter dat er een probleem is met de 6-weg kraan.

Reageer
    • Petra De Busschere
      27 augustus 2024 om 10:57 #42520

Een paar weken geleden is inderdaad het zwembad volledig leeggelopen op nog geen 24u tijd! Ik heb de zwembadman laten komen en die heeft op de rechtse buis, ik denk dat dat de uitlaat is, een kraan gezet, want die zat er niet op. Het zwembad terug laten vollopen en dan geen waterverlies meer. Ik zal de kraan laten nakijken, het is inderdaad allemaal een beetje oud. We hebben het huis vorig jaar gekocht, ik woon in Spanje. Alvast heel erg bedankt voor de hulp en advies

Reageer
Antwoord aan:

Dode algen

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren