Dosering zwavelzuur 15%

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Gerja KokGerja Kok
    Deelnemer

goedendag,

ik ben vast een slechte googleaar, maar ik kan nergens vinden hoeveel zwavelzuur 15% ik moet toevoegen om de Ph van mijn zwembad te verlagen. Heeft iemand hier een tabel van?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      10 mei 2023 om 16:02 #39709

Ik dacht dat het 20ml/m3 is om de pH met 0,2 ppm te laten zakken.

Maar dat is sterk afhankelijk van het type water en de hoeveelheid stabilisator erin.

anders begin met je 10 ml per m3. Te weinig is niet zo erg als teveel.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      11 mei 2023 om 10:22 #39715

Op elke can of flacon zou een duidelijk label moeten zitten met de exacte dosering. Daarbij zal je ook de startwaarde moeten weten met een goede testset.

En doseer je handmatig of met een doseerapparaat?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Gerja Kok
      12 mei 2023 om 07:15 #39721

Er staat hier geen tabel op. De Ph is nu 7,97. (Poollab meter). Dus heb nu 1 liter toegevoegd. Morgen maar eens weer meten. Ik voeg handmatig toe. Niet ideaal, maar ik ben me er van bewust dat ik het niet bij door mijn koffie moet mixen. Ooit komen de uitbreidingen 😇.

Reageer
    • Gerja Kok
      14 mei 2023 om 15:21 #39725

Ik heb het besteld via “werken met merken”. Een 5 liter jerrycan. Heb nog eens gekeken, maar er staat echt geen dosering op. De 10 ml per 0,2 Ph daling die mij hier vertelt is klopt in ieder geval voor mijn bad. Mijn Ph is 7,4 nu.

Reageer
Antwoord aan:

Dosering zwavelzuur 15%

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren