Fairland iph55 doet niks na inschakelen spanning

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    MarcelMarcel
    Deelnemer

Hoi ik heb een probleem met mijn warmte pomp van fairland de iph 55.

het probleem is na de winterstop heb ik alles weer aangesloten en zoals elk jaar de werkschakelaar weer aangezet en alles op het display gaat branden en gaan niet meer uit, kan ook de schakelaars niet meer bedienen zoals de aan uit knop mode knop en pijltjes knoppen er gebeurt niks.

de warmtepomp is in 2021 gemonteerd en heeft tot nu altijd gewerkt, het probleem bij toppy neergelegd waar de warmtepomp vandaan komt en deze zeggen dat hij op een soort van kinderslot staat dus 3 sec de aan/uit knop indrukken moet helpen of de spanning 10 a 15 min afschakelen, jammer maar helaas dat werkt dus niet. en daar blijft de reactie van toppy behalve dan dat hij als het wat anders is opgestuurd moet worden naar Tsjechië (geen optie dan is de  zomer al voorbij).

Heeft iemand nog een ander oplossing waar ik het moet zoeken.

Alvast bedankt met vriendelijke groet Marcel

20260617_09320920260617_093200

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      19 juni 2026 om 17:57 #44911

Een kinderslot lijkt mij onwaarschijnlijk. Als alle displaysegmenten continu branden en geen enkele toets reageert, wijst dat eerder op een vastgelopen of defecte displayprint, een probleem met de communicatie tussen display en hoofdprint of een voedingsprobleem op de besturingsprint.

Ik zou eerst de spanning minimaal 30 minuten uitschakelen. Daarna de frontkap openen en controleren of de connector tussen display en hoofdprint goed vastzit en geen vocht- of oxidatiesporen vertoont.

Is er tijdens de winterstop vocht in de elektronicaruimte gekomen? Dat zie je vaker dan een defect door een verkeerde instelling.

2021 betekent geen garantie meer en verzenden naar het buitenland is duur en inderdaad tijdrovend.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Marcel
      19 juni 2026 om 18:14 #44912

Bedankt voor de reactie,

ik heb de kappen er afgehaald ook de connectoren van de display gecontroleerd en bij de printplaten ook gekeken of er oxidatie aanwezig is, maar alles ziet er goed uit ook de zekeringen op de printplaten doorgemeten deze zijn heel.

Er branden ook op de diverse printen ledjes (rood). ook de display van de montageplaat gehaal en open gemaakt ziet er ook allemaal schoon en droog uit.

Reageer
Antwoord aan:

Fairland iph55 doet niks na inschakelen spanning

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren