Gezocht: HDPE zwembad leverancier

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Glenn ProuwGlenn Prouw
    Deelnemer

Goede middag ,

Heeft iemand een goede ervaring met een leverancier van een  HDPE zwembad  ?

Hoor graag van u.

mvg,

Glenn

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      20 januari 2026 om 05:33 #44603

Goeie vraag en benieuwd of je goede antwoorden krijgt.

Er zijn veel leveranciers en helaas zitten daar minder goede tussen. Probleem met deze baden is dat als er iets mis is, je direct een heel groot probleem hebt.

Een belangrijke reden voor mij om deze producten volledig te negeren.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      20 januari 2026 om 16:33 #44607

Ik ken de leveranciers niet in Nederland. Het is inderdaad zo dat er wat charlatans tussen zitten, maar die zitten overal en bij alles. Natuurlijk heb je het probleem van de ‘charlatan’ minder als je het zelf bouwt.

Als je zo’n bad koopt moet je referenties hebben. Als het bad goed wordt gemaakt volgens de regels en goed geplaatst, dan heb je dat levenslang. Als het goed gemaakt is, zijn de naden sterker dan de plaat zelf. Gaat er ooit iets erg mis, dan kan dat opnieuw gelast worden of dan kan je nog altijd een liner erin doen.

Ik heb een PP bad  geplaatst en ben erg tevreden, maar ik kende de leverancier. Die maken ook kuipen voor chemische doeleinden, dus die hebben ervaring met de bewerking van die producten ivm de veiligheid op lekken.

Maar een bouwkundig (zelf geplaatst) zwembad is even goed en zelfs goedkoper, als je het goed doet…. maar dat is met alles zo.

Reageer
      • zwembadforum.eu
        21 januari 2026 om 05:41 #44609

Als beheerder krijg ik nogal eens mailtjes van klanten die een oplossing zoeken voor hun probleem. En ik werk met wat leveranciers die ook aan particulieren leveren en dus ook bij projecten ter plaatse komen.

Dan krijg je dus bovengemiddeld input en hoor je ook wel eens wat namen vallen. Vorig jaar zelfs nog bemiddeld tussen 2 partijen die gepost hadden op het forum (bericht inmiddels verwijderd).

Nogmaals, gaat er iets fout met een monoblock, dan heb je ook écht groot gezeik in tegenstelling tot een bouwkundig zwembad.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Gezocht: HDPE zwembad leverancier

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren