Goede maten voor een plunge pool
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 maanden, 2 weken geleden door .
-
Onderwerp
-
Binnenkort wil ik gaan beginnen met het maken van een plunge pool. In verband met de beschikbare ruimte zal deze 4 x 2,5 meter worden. Niet groot genoeg om echt in te zwemmen, dus het wordt meer een plunge om in te dobberen. Daarom denk ik erover om de pool niet dieper dan 1,20 - 1,25 m te maken.
Over het ontwerp heb ik wat vragen:
1. Ik wil de trap maken van dezelfde (holle) betonblokken die ook voor de wanden worden gebruikt (29 (L) x 20 (B) x 19 (H)). Wat is een comfortabele hoogte voor de traptredes?2. Hoever onder de bovenrand moet de eerste traptrede komen?
3. Om te voorkomen dat de trap te ver in het zwembad loopt wil ik geen tredes tot helemaal op de bodem. Ik denk er zelf aan om de laatste trede circa 60 cm of meer boven de bodem te houden. Is dat teveel?
4. Ik wil een rand maken waarop je kunt liggen, zonder dat je je hoofd moet optillen. Eventueel wil ik die rand laten doorlopen vanaf 1 van de traptredes, als dit uitkomt met de hoogte van de trede en een comfortabele diepte om in te liggen.
Wat is een comfortabele waterdiepte om in te liggen? En hoe breed moet de rand zijn om comfortabel te liggen?Voor nu even genoeg, maar er zullen vast nog meer vragen volgen.