Groen melkachtig water

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Rudy SneldersRudy Snelders
    Deelnemer

Hey,

ik kamp al een week met groen melkachtig water. Als ik niets doe komt er op de bodem een groene laag vuil te liggen. Deze kan ik niet stofzuigen met de pomp want hij blaast het gewoon terug in het zwembad.

ook blijft het water melkachtig.

de ph waarde ligt goed. En heb al veel clhoor gebruikt.

kan iemand helpen wat ik nog kan doen?

hier nog een foto

• Auteur
    Antwoorden
    • Piet Neerland
      9 juli 2022 om 09:11 #37655

Ik weet niet alles maar je moet het stofzuigen naar waste dus meteen het bad uit dan even kijken naar je pH als die tussen 7.2 en 7.6 zit is dit goed zo niet maak dit eerst in orden dan je cloor eventueel even wat vlokke toevoegen en 24 laten fikteren en of zwembad shocke

Reageer
    • Cindy Lipsch
      15 juli 2022 om 19:07 #37702

Ik lees graag mee – wij hebben hetzelfde probleem- ik hoor veel goeds over het flokmiddel – iemand ervaring hiermee? Na hoeveel uur zou de chloorschock moeten werken?

Reageer
    • Sylvester
      15 juli 2022 om 23:03 #37704

Melkachtig water kan allerlei oorzaken hebben. In de meeste gevallen is het een slechte balans van de waterkwaliteit, of teveel vlokmiddel, of dode algen, of een combinatie van allen…

Eventueel kan het de hardheid van het water zijn, maar dat heb je dan van in het begin.

Eerst correct meten: pH, vrije chloor, totale chloor, stabilisator.

Teveel stabilisator is niet goed.

Het probleem is dat men allerlei chemische toestanden in het water gooit.

Controleer de pH, corrigeer eventueel. Als de stabilisator laag genoeg is, kan je een chloorshock doen met granulaat. Als deze te hoog is, heb je een probleem.

Eventueel vlokmiddel correct toepassen.

Reageer
Antwoord aan:

Groen melkachtig water

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren