Groene algen op bodem lossen niet op

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Elle VerwaestElle Verwaest
    Deelnemer

hoi

Alle waterwaarden staan goed, maar ik blijf neerslag hebben van groene algen. Gaan precies niet dood na chloor, want worden niet grijs.

Als ik ee probeer op te zuigen, verspreiden ze zich in heel het zwembad en heb ik groen water.

Iemand de beste tip?

Dankjewel!

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      26 juni 2023 om 20:56 #40367

Dan zijn de waterwaarden niet goed, of te weinig chloor.
      Alkaliteit te hoog? Of cyaanzuur te hoog? Dan blokkeert de chloor.
      Heel zeker dat de pH goed is? Hoeveel vrije chloor zit er in het zwembad?

Reageer
    • Elle Verwaest
      28 juni 2023 om 19:34 #40377

Heel zeker dat alle waarden perfect staan, want laten controleren in zwembadwinkel. Eergisteren chloorchoque gedaan, met meer chloor en nu wel grijsblauw kleur.

Volgend probleem: de algen zakken naar bodem, maar mijn zwembadstofzuiger (intex autoclean) zuigt dit amper op. Wel verspreid alles weer in het water… dus alles weer vuil en troebel.

Ook al geflopt, maar lijkt niet echt te helpen…

Reageer
    • Sylvester
      29 juni 2023 om 06:03 #40380

Deel 1 dus opgelost. Nu moet je het standaard verhaal volgen dat al vaak aan bod is gekomen. Je kan dat enkel  opzuigen met de stand ‘waste’ op de filter, dus naar buiten ermee. Heel rustig stofzuigen anders dwarrelt het weer omhoog. Vlokmiddel gebruiken volgens de regels enz…

Reageer
    • Elle Verwaest
      29 juni 2023 om 17:41 #40384

Een idee welke stofzuiger ik dan best gebruik en waar ik zo 1 kan huren? Die van mij is een die vanzelf rondrijdt maar niet rechtstreeks afvoert.

Reageer
    • Sylvester
      29 juni 2023 om 19:20 #40385

Huren? Je kan hem best kopen. Maar ik vermoed dat je niet weet wat ik bedoel. De stand ‘waste’ is de stand op de kraan van de filter. Meestal is dat een 6-weg kraan. Elke handmatige stofzuiger voor zwembad is goed.
      Heb je een patroonfilter dan wordt het moeilijker.
      Om je eerste vraag te beantwoorden: de beste tip bestaat niet. Van het moment dat je water groen is, moet je een procedure volgen afhankelijk van het type zwembad. En met een beetje geluk is dat op 3 dagen terug helder. In het slechtste geval een week of zelfs langer.

Reageer
Antwoord aan:

Groene algen op bodem lossen niet op

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren