Grondwerken en grondwaterstand

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

In april starten we met de graafwerken voor de bouw van ons zwembad. Waar wij wonen is er kleigrond waardoor grondbemaling niet mogelijk is. Zijn er mensen die recent hun zwembad hebben laten uitgraven? Hoe hoog stond het grondwater bij jullie. Ben toch wel een beetje ongerust. Alvast bedankt

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      18 maart 2021 om 00:24 #12124

Het heeft geen zin om hier de grondwaterstand te vragen. Dat is overal verschillend. Vraag het eens bij de buren

Reageer
    • ben broeders
      18 maart 2021 om 07:54 #12132

ik ben net boven het grondwater gebleven ,

oplossing verhoogd terras met keerwanden dus ook zwembad met verlaagde rand zodat het water over de rand loopt .

Reageer
    • zwembadforum.eu
      18 maart 2021 om 10:31 #12141

Sterker nog, de stand van het grondwater verschilt per straat soms. Geen peil op te trekken. Nu zie ik dat veel projecten achterstand oplopen door de vele regen en hoog grondwater. Iedereen heeft er wel last van.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Remco O.
      18 maart 2021 om 23:00 #12187

Hier sinds 2 weken bezig en geen grondwater gezien, maar 1 km verderop in het dorp wel. Je moet wat geluk hebben.

Je kunt met een grondboor een diep gat maken , daar een houten latje in stoppen en kijken hoe nat die weer boven komt.

Reageer
Antwoord aan:

Grondwerken en grondwaterstand

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren