Gruwelijke ervaring met VDS Pools uit Genappe

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Jan Van BoschJan Van Bosch
    Deelnemer

Beste forumleden,

​Ik moet even stoom afblazen, maar wil tegelijkertijd een dwingende waarschuwing de wereld insturen voor de absolute wanpraktijken en de ongekende arrogantie van zwembadbouwer VDS Pools. Wat hier gebeurt, tart werkelijk alle verbeelding.

​Het technische echec: Een structurele fout
    Onze automatische Kripsol (KLX) chloorgenerator / zoutelektrolyse stopte er onlangs mee omdat de printplaat het heeft begeven. Na technisch onderzoek bleek al snel waarom: de elektrolyse-cel is vanaf de allereerste dag door VDS Pools compleet foutief geïnstalleerd. Nu de printplaat door deze constante foute belasting is gecrasht, komt hun structurele prutswerk pijnlijk aan het licht. Gelukkig draait de pomp momenteel op een handmatige bypass zodat het water niet groen uitslaat, maar van de beloofde automatisering blijft niets over.

De reactie van VDS Pools: Intimidatie en dronkmansbeschuldigingen
    In plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen voor deze overduidelijke installatiefout, trekt VDS Pools een blik met de meest bizarre smoezen open. Eerst sturen ze mails met foto's van bladeren in de skimmer (want ja, bladeren in een buitenzwembad slopen blijkbaar een computerprintplaat) en vage theorieën over "vorstschade" door een foute overwintering.

​Toen de vorige eigenaar dit zwart-op-wit ontkrachtte, zakte de communicatie van VDS Pools definitief naar een historisch dieptepunt. Ze begonnen met persoonlijke beledigingen en insinueerden zelfs schaamteloos dat er destijds bij de opstart "te veel geaperitiefd" zou zijn. Je leest het goed: een professioneel bedrijf dat een klant beschuldigt van dronkenschap om onder een garantie-interventie uit te komen!

​Als klap op de vuurpijl proberen ze me nu te intimideren met de laconieke tekst:
    « Nous pensons qu'il serait plus judicieux pour vous de changer la sonde plutôt que d'encombrer les tribunaux. » (Vertaald: We denken dat het verstandiger voor u is om de sonde zelf te vervangen in plaats van de rechtbanken te overbelasten.)

​Het is een principekwestie geworden.

Dit is voor mij al lang geen geldkwestie meer. Dit gaat over fatsoen, beroepseer en het weigeren te buigen voor pure chantage en beledigingen.

​Mijn vragen aan jullie:

​Heeft iemand anders ook zulke agressieve, beledigende of ronduit onprofessionele ervaringen met VDS Pools? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

​Heeft er iemand technisch advies over de Kripsol KLX printplaat in combinatie met een chronisch verkeerd gemonteerde cel?

​Laat je niet vangen door deze firma. Ik houd jullie hier op de hoogte van elke stap in de procedure!

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      3 juni 2026 om 21:40 #44871

Ik heb wat codes weggelaten. De tekst stond vol met opmaak-code, waarschijnlijk een copy-paste van iets.

Ik weet niet of het zomaar kan om een bedrijf helemaal in negatief daglicht te stellen, dat is altijd iets gevoelig en daarvoor dient dit forum niet. Hoe weten wij nu of dat waar is of niet? Niet dat we jou niet geloven, maar zoals alles in het leven heeft een verhaal minstens 2 kanten.

Op zijn minst zouden we ook de andere partij moeten kunnen treffen om te horen wat er mis is, maar het forum is niet gericht op vetes te beslechten.

Ik laat het even over aan de eigenaar van dit forum om hieromtrent een beslissing te nemen.

Reageer
    • Jan Van Bosch
      3 juni 2026 om 21:43 #44872

Dank hiervoor!

Reageer
    • Dolf Swart
      7 juni 2026 om 18:53 #44875

U zegt dat de chloorcel nu niet operationeel is. U heeft blijkbaar een bypass hieromheen.

Als deze cell niet actief is hoe voorkomt u nu dan dat in het bassin algen ontstaan?

Reageer
Antwoord aan:

Gruwelijke ervaring met VDS Pools uit Genappe

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren