Mijn HDPE zwembad is aan het vervormen

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hallo

ik heb een hdpe zwembad geplaatst maar aangegooid met brekerszand nu is die aan alle kanten wat naar binnen gebogen en bovenop zijn de hoeken gescheurd binnenin zitten geen scheuren in de hoeken maar ze zeggen dat het bad vervangen moet worden omdat die kan klappen is dat zo ?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      24 februari 2024 om 07:17 #41196

Dat klinkt niet goed. Plaats eens wat foto’s van de situatie, breuken en vervorming. Op afstand moeilijk om er iets over te zeggen. Alleszins had het zwembad aangevuld moeten worden met stabilisé en liefst straffe.

Reageer
    • Anoniem
      24 februari 2024 om 09:10 #41197

hoe plaats je een foto?

Reageer
    • Sylvester
      24 februari 2024 om 10:04 #41200

Reageer
    • Anoniem
      24 februari 2024 om 10:12 #41201

Reageer
    • Anoniem
      24 februari 2024 om 10:12 #41202

Misschien zand en water eruit en goed stutten en stabilise terug ?

Reageer
    • Sylvester
      24 februari 2024 om 12:38 #41203

Op voorwaarde dat de ondergrond goed is, is dit wel op te lossen. Wat zit er onder het bad?

ik zou het in 1 keer goed doen. Leeg maken en aanvulling terug weghalen. Daarna heel goed stutten langs binnen en zelfs buiten met trekriemen. Zorg ervoor dat het haaks is, niet windscheef, en alle wanden kaarsrecht zijn. Dan terug vullen, gelijktijdig met water en stabilisé met veel cement.

Volgens mij is het bad nog goed, maar je moet het wel snel leeg maken en uitgraven want volgens mij zit er veel druk op.

Hoe komt dit eigenlijk?

Reageer
    • Leo Jorissen
      24 februari 2024 om 17:54 #41206

Gelijkmatig vrijgraven en water eruit pompen! Volgens schrijven aangevuld met brekerzand zonder cement neem ik aan dit is niet goed!

Reageer
    • zwembadforum.eu
      26 februari 2024 om 07:57 #41223

Ai, dit is idd een niet wenselijke situatie en als leverancier komt dan meteen de vraag naar voren;

Heb je dit bad zelf geplaatst of is het uitgevoerd door een zwembadbouwer? En heb je bij zelfbouw alles gedaan volgens de richtlijnen van de leverancier?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Mijn HDPE zwembad is aan het vervormen

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren