Hoe een inbouw lamellen dek te bouwen?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Laura OosLaura Oos
    Deelnemer

Wij willen een inbouw zwembad gaan maken met polystyreen bouwblokken. Er komt een plage/plateau over de volledige breedte, en we willen  inbouw-afdek lamellen.

Nu is de vraag, hoe maken we de bak voor de inbouw lamellen?

We willen deze niet onder het plateau maar erachter of aan de andere kant van het zwembad.

Als we de vloer laten storten voor het zwembad, kunnen we niet tegelijkertijd de vloer voor de bak voor de lamellen laten storten, want dan is er kans dat dit niet aansluit, dachten wij. Wat is nu logisch? Zwembadvloer laten storten, zwembad opbouwen, zorgen voor stabiele bodem in de lamellen bak en dan de blokken vol laten storten met beton en tegelijkertijd de vloer van de lamellen bak?

Heeft hier iemand ervaring mee of evt een tekening?

Alvast bedankt!!!

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      2 juli 2026 om 10:24 #45000

Ik raad je sterk aan deze info bij een zwembadbouwer of gelijk daaraan te halen. Dit is altijd maatwerk en niet te vinden in een standaard advies of tekening.

Dit is ook mijn dagelijkse werk natuurlijk, maar wellicht heb je al goede ervaringen met een lokale partij.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
      • Laura Oos
        2 juli 2026 om 10:39 #45002

Of begeleid jij ook bij projecten omgeving Valkenswaard?

Reageer
        • zwembadforum.eu
          2 juli 2026 om 10:43 #45003

Als je in eigen beheer wil gaan bouwen met professionele begeleiding, dan kan ik je helpen ermee. Van alle materialen + lamellenafdekking. En monteurs als je die nodig hebt.

Je kan, bij interesse, starten met je gegevens in te vullen via de website. https://bouwzelfjezwembad.nl/offerte-zwembad-bouwkundig.

Als je eerst wil overleggen kan je me eenvoudig bereiken via mijn website of onderstaand mailadres.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
          Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Laura Oos
      2 juli 2026 om 10:30 #45001

Dankjewel voor de reactie.

Weet je misschien een goede partij omgeving Valkenswaard? Kan ook in België zijn.

Reageer
Antwoord aan:

Hoe een inbouw lamellen dek te bouwen?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren