Iemand ervaring met Bluedrops?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Sky HopperSky Hopper
    Deelnemer

Hallo,

Wij willen een zwembad aanleggen in onze tuin en hebben verschillende offertes gekregen.

Eentje ervan omvat een installatie van met toestellen van Bluedrops.
    Zowel de warmtepomp, zwembadpomp en het hydrolysesysteem zijn van dit merk. Incl energiemanagementsysteem dat met de overproductie van de zonnepanelen het zwembad extra zou opwarmen. Alle parameters van de toestellen worden gemonitord door het bedrijf en de installateur.

Heeft iemand ervaring met Bluedrops?

Het lijkt een mooi systeem maar ik vind niet direct gebruikerservaringen terug. Zou het nadelig kunnen zijn om voor een volledige installatie van hetzelfde merk te kiezen? Hang ik vast aan dit systeem of kan ik in de toekomst bij het falen van een onderdeel het product ook vervangen met eentje van een ander merk?

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      4 september 2024 om 11:28 #42576

Bluedrops is een Belgische groothandel en je zal er dus niet rechtstreeks kunnen kopen.

Daarom is het belangrijker voor jou een passende zwembadleverancier te vinden die dit pakket voor jou kan leveren. Of bedoel je dat je al een bouwer hebt en deze aanbiedt?

Ik weet bijna zeker dat het geen eigen systeem is, maar een combi van 1 of meerdere merken met een eigen sticker erover. Of geef hier anders wat meer info over de specificaties.

Net als met alle systemen heb je goede en minder goede kwaliteit. Daar kunnen we met de huidige info niet veel over zeggen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sky Hopper
      4 september 2024 om 12:18 #42589

Het betreft volgende configuratie voor een zwembad van 3.5 x. 10 x 1.5 m gemaakt uit polypropyleen.
      Afstand tot badhuis = 10m. Warmtepomp op het dak.

De zwembadbouwer biedt deze producten aan.

• 4 inspuiters, 2 skimmers
      • B+ InverSilence filterpomp (max 32m2/h)
      • B+ Full Inverter warmtepomp 21 kW
      • blueplus hydrolysis
      • Glasfilter
      • Bluematic smart energy system.
        Bij overproductie van de zonnepanelen wordt het zwembad extra bijverwarmd is dient dit als buffer. (Zo hoeft de warmtepomp bij minder zonnige dagen niet altijd bij te verwarmen wannee de gewenste temperatuur onder de temperatuur van het zwembadwater ligt.

Gebruikt iemand dit systeem en wat als er een onderdeel stuk gaat?

(het lukt me niet om links naar productpagina’s toe te voegen. Ik krijg het bericht dan niet gepost)

Reageer
    • zwembadforum.eu
      4 september 2024 om 12:24 #42591

Ik ken het systeem persoonlijk niet, maar het principe is uiteraard niet nieuw en op veel plaatsen in andere vormen verkrijgbaar. Prijzen lopen sterk uiteen. Ik heb sterk de voorkeur (persoonlijke en zakelijke ervaring) met EPS All in One.

Geen idee of prijzen vergelijkbaar zijn, functionaliteit lijkt me wel. Smart Energy oplossingen? In de praktijk valt dit vaak tegen en zou ik hierop niet enkel afgaan.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • DDA
      4 september 2024 om 19:15 #42602

Komt vaker voor … distributeurs die bij Chinese fabrikanten hun eigen merknaam op die producten laten kleven. Ik zie er alvast Aquagem en Aquark in terugkomen. Dat zijn Chinese fabrikanten die pompen en warmtepompen produceren die je onder verschillende merknamen kan terugvinden. Ik heb zelf al 4 jaar een warmtepomp van Aquark (Mr Silence) en ben tot nu toe tevreden. Heb dan ook nog geen wisselstukken nodig gehad.

Als de zwembadbouwer het voorstelt en het is geen eendagsvlieg die nog maar net gestart is, dan zal er wel een minimum aan support en wisselstukken zijn. Een groothandel gaat zijn professionele klanten meestal niet in de wind laten wapperen bij problemen. Best eens polsen naar referenties, het aantal installaties, garantie, reviews, enz.

Het is wel apart want meestal kiezen zwembadbouwers voor de gevestigde merken zoals Hayward, DAB, Astralpool, EPS one zoals hier vermeld, enz … omdat ze er weinig problemen mee hebben en op de nodige ondersteuning en wisselstukken kunnen rekenen.

Reageer
Antwoord aan:

Iemand ervaring met Bluedrops?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren