Ik heb een intex sand filter en een zout water systeem. Verder een warmtepomp.

• Auteur
    Antwoorden
    • inny camps
      9 mei 2026 om 11:37 #44721

Er zit steeds lucht in de filter. Ik moet hem meerdere keren per dag ontluchten.  Hoe zou dat komen?

Reageer
    • Sylvester
      9 mei 2026 om 13:14 #44724

Vertel eens eerst hoe de situatie is. Heb je een ingebouwd zwembad (grond)? Staat de filter installatie boven waterlijn? Waar zie je die lucht? Is het de voorfilter van de pomp of onder de koepel van de grote zandfilter?

Ik zal al iets proberen te zeggen. Ik vermoed dat je een opbouw zwembad van Intex hebt, en dat de pomp op de grond ernaast staat. Als je een intex zandfilter pomp hebt, vermoed ik dat het filtervat geen koepel of doorkijkglas heeft. De voorfilter van de pomp heeft dat wel. Klopt dat? Als dat zo is, heb je een lek in de leiding tussen het zwembad en de ingang van de pomp.

Reageer
    • inny camps
      9 mei 2026 om 14:17 #44725

Ik heb een opzetzwembad en ik zie de filter naast de zandpomp.  Er is geen lek. Die filter zit vaak vol lucht. Ik weet niet hoe het erin komt.

Reageer
    • Sylvester
      9 mei 2026 om 14:32 #44726

Dat is nog niet duidelijk. Is het de voorfilter van de pomp? Ik veronderstel van wel. Als je daar lucht in ziet, heb je een lek in de aanzuiging, dus tussen zwembad en pomp. Het kan ook de voorfilter zelf zijn. Als die niet goed sluit of er ziet wat zand of vuil tussen die rubberen ring, kan je dat al hebben. Maak dat eens allemaal zuiver, smeer dat wat in met vaseline, en draai terug dicht.

Reageer
    • inny camps
      9 mei 2026 om 14:55 #44728

Dat ga ik doen, ik heb zo,n voorfilter. Dat o ringetje was ook kapot.

Reageer
    • Sylvester
      9 mei 2026 om 21:06 #44729

Ringetje? Dat is toch een behoorlijke ring.

Hieronder een voorbeeld, afmetingen zal wel iets anders zijn. Hopelijk hebben we het over hetzelfde.

37484

Reageer
    • inny camps
      9 mei 2026 om 22:15 #44730

De ring van de voor filter, daarboven op de deksel bij de dop. Die is 2cm doorsnee.    Ik heb de vaseline erop gedaan.  En stevig dichtgedraaid.  Tot nu gaat het goed. Dankjewel

Reageer
Antwoord aan:

Ik heb een intex sand filter en een zout water systeem. Verder een warmtepomp.

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren