Tips voor ingraven Gré stalenwand zwembad?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Kristof VranckenKristof Vrancken
    Deelnemer

Hey

ik ben ons gré stalenwandzwembad aan het aangraven .

zijn er tips of foto’s waar ik op moet letten best ?

het is een rond zwembad

mogen de leidingen en skimmer aansluiting achterkant allemaal in de stabilisé?

graag tips

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      5 maart 2023 om 07:30 #38911

Volg vooral de handleiding, zorg voor een stabiele bodem (beton, stabilisé en/of xps platen) en maak dat deze volledig waterpas is.

Dan opzetten en aanvullen met stabilisatie inderdaad. Vochtig maken en niet veel aanwateren en zeker NIET aantrillen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      5 maart 2023 om 08:47 #38913

Helemaal niet aanwateren is eigenlijk nog beter, omdat men altijd geneigd is om teveel water te gebruiken tijdens het aanvullen. Stabilisé hardt vanzelf uit.

Eventueel een klein beetje wat lopen tijdens het vullen. Niet hard aantrappen.

Reageer
    • Kristof Vrancken
      Kristof
      7 maart 2023 om 22:19 #38916

Hey maurice en sylvester

het bad is 350diameter

kan ik deze dan volledig vullen en de stabilisé volledig rondom op 120cp hoog aanvullen ??

ik hoor namelijk ook mensen zeggen dit per 30cm hoogte te doen ?

grt

Reageer
    • Sylvester
      8 maart 2023 om 06:31 #38917

Gre statenwand zwembaden (en andere) zijn zwembaden die zelfdragend zijn. Je kan die dus volledig vullen. Het is zelfs aan te raden om ze volledig te vullen, zo gaat het zwembad zich ‘zetten’ in een correcte houding.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      10 maart 2023 om 08:29 #38922

Zeker het beste om alles eerst te vullen en daarna laag voor laag het zand aan te vullen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Tips voor ingraven Gré stalenwand zwembad?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren