Intex zoutsysteem Eco 6220

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Hinke HospesHinke Hospes
    Deelnemer

Ik heb een intex zoutsysteem  model Eco 6220. Wie weet of heeft ervaring in hoeverre je hierbij nog chemicaliën moet toevoegen om de alkaliteit, ph of calciumgehalte te optimaliseren. Heb in ander deel van het forum al een vraag gesteld over toevoegen cyaanzuur. In de draaiuren tabel staat namelijk alleen het aantal uren met cyaanzuur.  Verder wordt hier niets over vermeld.  Gebruik het liefst zo weinig mogelijk chemicaliën,  maar weet niet of je chloor gehalte op peil kan houden door zoutsysteem extra te laten draaien.  Graag jullie advies.

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      28 juni 2020 om 20:56 #1715

Begin met pH correctie, ph- en ph+. Hou het zo simpel mogelijk inderdaad.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Hinke Hospes
      28 juni 2020 om 21:39 #1721

Vind op verschillende sites dat eerst alkaliteit op orde moet zijn, voordat je evt. Ph nog moet bijstellen. Of telt dit bij zoutsysteem niet echt, omdat het meestal goed blijft?

Reageer
    • zwembadforum.eu
      28 juni 2020 om 21:40 #1722

Concentreer je eerst op chloor (redox waarde) via de zoutomzetting en pH. Dan kan je later finetunen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Hinke Hospes
      28 juni 2020 om 21:42 #1723

Heldere informatie,  bedankt

Reageer
Antwoord aan:

Intex zoutsysteem Eco 6220

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren