Intex zoutwatersysteem voor zwembaden

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    zwembadforum.euzwembadforum.eu
    Sleutelbeheerder

Een Intex zoutwatersysteem is de trend van dit moment. Met een Intex zoutwatersysteem heb je een heel natuurlijke manier van chloreren en daarmee een heerlijk hygiënisch zwembad. Vanaf 2018 heeft het Intex zoutsysteem een nieuw uiterlijk gekregen én een zelf reinigingsfunctie. Een Intex zoutwatersysteem wordt ook weleens zoutfilterpomp genoemd. Maar het is op zichzelf geen pomp. Een zoutsysteem voor het zwembad heeft een losse filterpomp met een capaciteit tussen de 3407 L en 15140 liter/uur nodig. Verder is dit systeem te combineren met de meeste bovengrondse filterpompen van Intex. Dit Intex zoutwatersysteem is geschikt alle zwembad tot 56000 liter. Zoutelektrolyse is een natuurlijke manier om bacteriën, virussen, schimmels en algen te elimineren zonder gebruik te maken van chemicaliën. Zo zorg je voor zacht, helder en hygiënisch water.

https://www.youtube.com/watch?v=dCsOax2Dmek#action=share

• Auteur
    Antwoorden
    • Nico Bijnens
      21 mei 2020 om 15:25 #558

Mag er na het opzetten van het zwembad met Intex zoutelektrolyse gebruik gemaakt worden van een chloorshock product?

Ik heb de indruk dat deze moeilijkheden heeft om voldoende cloor aan te maken. Ofwel ben ik biet geduldig genoeg.

Ph waarde en zoutgehalte zijn ok.

Reageer
    • Alex Toering
      31 mei 2020 om 23:56 #1107

Goedeavond,

Ik heb een intex cs 8220g zoutwatersysteem.

• Als ik hem aanzet lijkt hij het gewoon te doen echter na precies 1 minuut slaat hij in de service stand. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
      Reageer
      • Carla Mac donald
        6 februari 2021 om 02:37 #10047

Ik heb hetzelfde probleem. Ook een CS8220G systeem. Ik las iets over een fuse vervangen?

Reageer
    • Sylvester
      1 juni 2020 om 06:28 #1108

geef eens iets meer info?

Reageer
    • Alex Toering
      1 juni 2020 om 07:49 #1109

Als ik de zoutpomp inschakel geeft hij het ingestelde aantal uren weer. In mijn geval is dat 03. Na ongeveer 10 seconden gaat het groene lampje working branden. Echter precies een minuut daarna valt het schermpje uit en brand het rode lampje service. Ik heb het zoutsysteem helemaal schoongemaakt met schoonmaak azijn . Maar hij blijft het doen

Reageer
    • Sylvester
      1 juni 2020 om 08:30 #1111

is dat een hele nieuwe of al gebruikt? Wat zegt de handleiding?

Reageer
    • Rosalien Sattler
      17 juli 2020 om 16:09 #2157

Hallo, ik ben nieuw hier maar gezien het feit dat ik 8 dagen moet wachten op een reactie van intex probeer ik het zo.

Wij hebben ook een zoutwatersysteem waarvan het service lampje steeds blijft branden.

Reageer
    • Sylvester
      6 februari 2021 om 07:48 #10056

Als het display uit is en enkel het service lampje brandt? Dan is er meestal iets aan de hand met de elektronica. Waar staat het toestel?

Is de spanning goed?

Heel waarschijnlijk is er teveel vocht in gekomen. Laat hem eens een tijdje binnen drogen en probeer hem dan nog eens. Als het niet werkt, is hij waarschijnlijk kapot.

Reageer
    • Roger Verbeeck
      28 juni 2021 om 20:19 #25140

Hallo,mijn intex zoutwatersysteem blijft op de ingegeven uren staan.

Nakorte tijd begint de led te pinken en geeft regelmatig een signaaltje.

Kent iemand de reden.
      <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Reageer
    • Joyce Caris
      20 juli 2021 om 20:07 #27507

Goedenavond.

Ik ben nieuw op de forum

Maar vind hier  wel dezelfde vraag voorbij komen maar zie geen oplossing. Dus vraag ik het nog maar eens

Wij hebben nu voor het derde jaar ons opbouw zwembad met filter en zoutsysteem van Intex staan. Maar dit jaar blijft het zoutsysteem piepen en gaan de ingestelde uren let knipperen.

Weet iemand wat we hieraan kunnen doen?

Reageer
    • Suzanne Schansema
      30 juli 2021 om 14:53 #28896

Wij hebben zelfde probleem

Reageer
    • DDA
      30 juli 2021 om 15:07 #28938

Google eens op ‘intex red service light’. Blijkbaar een veel voorkomend probleem door corrosie van onderdelen op de printplaat. Er zijn verschillende fixes voor, maar die vragen wellicht wat handigheid of soldeer skills. Stekker uittrekken natuurlijk wanneer je die pomp gaat open maken.

Reageer
    • Chris Br
      7 juni 2023 om 06:40 #40008

Ik heb hetzelfde probleem als suzanne, Joyce en Roger.

zijn er al mensen met een oplossing toevallig?

servicelampje brand niet.

krijg de unit niet aan, enkel 1 rood puntje in display.

als de unit na meerdere pogingen wel aan gaat piept hij continu en knippert het beeld en working ledje.

Reageer
Antwoord aan:

Intex zoutwatersysteem voor zwembaden

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren