Kleurverschil tussen vol en leeg zwembadbad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    BERT van GelderBERT van Gelder
    Deelnemer

Goedemiddag,

Zowel bij liners als verf is de kleur behoorlijk anders tussen een leeg en gevuld bad. Volgens mij geeft een bijna witte liner de indruk van een lichtblauw zwembad (wanneer gevuld). Nu zou ik graag groentinten willen bij een gevuld zwembad, maar welke liner of verf moet je daarvoor uitkiezen? Is er ergens een foto van lege en gevulde zwembaden waarop je dat kan zien? Of heeft iemand suggesties?

En zijdelings gerelateerd: kun je verschillende kleuren chloorrubberverf mengen?

Alvast dank voor de reacties,

Gr, Bert

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      9 april 2025 om 15:10 #43246

Chloorrubberverf, ja je kan dat gebruiken. Ik zou het niet doen, maar goed… Ieder zijn ding.

Je kan die verf uiteraard mengen, maar waarom zou je dat doen?. Je kan meteen de juiste bestellen. In principe kan je die in alle varianten bestellen.

Smaken verschillen, maar groen is toch het enige dat je beter niet kiest. Groen is bij zwembaden synoniem met ‘bah’. Een groen zwembad heeft meestal een ‘probleem’, als je begrijpt wat ik bedoel.

Zou het kunnen dat je een ‘beige’ kleur bedoelt? Dan heb je een zwembad dat een beetje ‘turquoise’ schijn heeft, dat is een lichtgroen/blauwe schijn. Persoonlijk vind ik het ook niet zo mooi, maar dat wordt wel eens gekozen.

Reageer
    • BERT van Gelder
      9 april 2025 om 16:29 #43250

Dank voor je reactie Sylvester,

De verf is ‘tijdelijk’… 😉

2k verf kun je overal laten mengen op de gewenste RAL-kleur. Gek genoeg staat dat niet bij de Chloorrubberverf van bijvoorbeeld Vista. Die wordt alleen in bepaalde kleuren geleverd…

Wat kleur betreft zoek ik eerder een donkerder groen, dan dat felle lichtblauw. Turquoise is het denk ik ook niet.

Welke kleur krijgt het water eigenlijk als je zwarte verf gebruikt?

Als je beige gebruikt, zie ik meestal de lichtblauwe kleur naar voren komen

Ben benieuwd, Gr,

Bert

Reageer
    • BERT van Gelder
      9 april 2025 om 16:34 #43251

Foto 1

Reageer
    • BERT van Gelder
      9 april 2025 om 16:35 #43252

Deze kleur, of liever nog een tikkeltje donkerder (groener)

Reageer
    • Sylvester
      9 april 2025 om 18:49 #43256

Foto’s bedriegen vaak. Maar als je die kleur zoekt, ga je het toch in een beige verfkleur of liner moeten zoeken. Dat is die typische turquoise kleur waar een tikkeltje groen in zit.

Reageer
    • BERT van Gelder
      10 april 2025 om 20:24 #43259

En wat heeft een zwarte of antraciet liner of verf voor gevolg voor de kleur beleving?

Gr, Bert

Reageer
    • Sylvester
      10 april 2025 om 20:58 #43261

Ik ben zo goed als zeker dat jij een ‘beige’ kleur moet gaan gebruiken als je een groene tint wil. Zwart of antraciet heeft uiteraard een donkere kleur, bijna geen kleur, donkerblauw/grijs. Dat is ongeveer de kleur van een klassieke vijver. Smaken verschillen…

Reageer
Antwoord aan:

Kleurverschil tussen vol en leeg zwembadbad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren