Lekkage
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door
Trijnie Sants.
-
AanmakerOnderwerp
-
Trijnie SantsDeelnemerKun je water verliezen via de bodemafzuiging
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
27 september 2024 om 19:29 #42671Hallo dank voor de reactie.
Het zwembad is 5x9m en van beton. Ik raakt in het verleden wel eens 1/2 kuub kwijt, maar nu is het niveau sinds gisteren 18cm lager.
Gisteren tijdens het normale filter programma (skimmers open en bodem op een kwart open), in 2 uur tijd 5cm gezakt.
Pomp uit gezet, zakken ging door. Toen hendel skimmers en bodem ook dicht gedaan. Ik hoorde toen water toevoer stoppen.
Nu zie ik het niet zakken.
Heb niet veel ervaring met deze dingen, mijn man deed het altijd.
-
27 september 2024 om 20:11 #42673Volgens mij is dat de hoofdtoevoerhendel in het midden, die staat dicht. (kan ik hier een foto van plaatsen?)
Wanneer ik skimmer of bodemafzuiger open zet komt er water, pomp staat uit.
-
-
ja dat wordt moeilijk zo. Ik wil je wel helpen maar ben helemaal niet mee met jouw uitleg, ik kan niet volgen. Maak eens een tekening of foto, of beiden, met aanwijzingen op.
Er is een kans dat de waste-uitgang van de 6-weg kraan lekt naar het riool, maar ben niet zeker.
-
27 september 2024 om 20:42 #42677Hoe doe ik dat dan? Ik dacht een foto te zenden, maar die is wellicht ergens anders terrecht gekomen.
Ja de waste uitgang gaat het terrein op.
-
Kan je zien of daar water door loopt? Als daar water door loopt terwijl de pomp draait, en zelfs als ze niet draait, heb je het gevonden. Als je 100% zeker bent dat daar geen water door loopt tijdens normaal gebruik, dan zit je wel ergens met een groot lek. Ik ben nog altijd niet mee wat je verstaat onder ‘horen dat de watertoevoer stopt’.
Een foto kan je plaatsen door op het icoontje rechtsboven in het tekstvenster te klikken:

-
-
28 september 2024 om 08:24 #42678Als ik de 6 weg kraan niet goed in de lock stand zet, loopt er water naar de riool.
Bij de lock staat de handel omhoog.
-
-
AuteurAntwoorden