Lekkende eps wand aansluiting vloer

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Andre BelderinkAndre Belderink
    Deelnemer

Mijn zwembad lekt grondwater tussen de betonnenvloer en de eps-blokken van wand. Niet handig om het vilt en de folie te plaatsen denk ik. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen. Het grond water is niet heel hoog (denk 2 - 3 cm).

• Auteur
    Antwoorden
    • Leo Jorissen
      5 oktober 2024 om 20:05 #42716

Drainage aanbrengen rondom het bad op vloerniveau deze aansluiten op een put waarin je een dompelpomp kunt plaatsen om het grondwater weg te pompen.

Reageer
    • Andre Belderink
      5 oktober 2024 om 22:46 #42717

okido dat moet lukken. En die dompelpomp moet dan zolang ik het zwembad heb aan blijven staan?

Reageer
    • Leo Jorissen
      6 oktober 2024 om 08:17 #42718

Zodra het zwembad gevuld is met water kan de pomp uit. Als je om wat voor reden het zwembad in de toekomst leeg wil pompen en het grondwater staat hoger dan de vloer kun je de pomp weer gebruiken om grondwater te verlagen.

Reageer
    • Andre Belderink
      6 oktober 2024 om 08:39 #42719

Top, dankjewel Leo

Reageer
    • zwembadforum.eu
      11 oktober 2024 om 14:03 #42726

Het zou onverstandig zijn om de wanden waterdicht te maken, dat gaat zelfs niet lukken. De zwembadfolie maakt het geheel dicht en een dubbele dichting kan veel problemen geven.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Andre Belderink
      11 oktober 2024 om 15:28 #42731

Okido, en het is dan geen probleem dat het voor ook heel erg nat wordt

Reageer
Antwoord aan:

Lekkende eps wand aansluiting vloer

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren