Lijm voor randtegels

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Ad JansenAd Jansen
    Deelnemer

Wat is een goede lijm en voegmiddel om mijn randtegels te verlijmen en te voegen?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      27 april 2022 om 00:25 #36636

Ik zou aanraden om niet te voegen, wel opspuiten met specifieke silicone. Ik heb tec7 xealpro transparant gebruikt, niet alleen tussen de randsteden onderling maar  ook tussen de stenen en andere afwerking.

Er zijn veel soorten speciale lijm. Ik heb ze laten leggen door een vakman-vloerder. Ik zal eens vragen welke lijm hij gebruikt heeft. Ik weet dat hij ook iets ‘speciaal’ heeft toegevoegd uit een kleine tube, iets ‘magisch’ zei hij. Ze liggen inderdaad rotsvast.
      Maar wees zeker dat ze ooit wel eens los gaan komen.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      27 april 2022 om 10:32 #36646

Het is ook de vraag of je een perfect vlakke ondergrond hebt of dat het ook nog opgevuld moet worden. In dat laatste geval raadt men ook wel gewoon cement aan hoor.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      27 april 2022 om 11:13 #36648

Bij mij hebben ze ze in 2cm cement gelegd, dus eigenlijk niet gelijmd. Speciaal samengesteld én met die ‘magische’ tube

Reageer
    • Leo Jorissen
      27 april 2022 om 11:23 #36649

Heb goede ervaring met 2 komponentenlijm.

Mapei ultrabond eco pu 2k

Gevoegd met Ardex ST natuursteen silocone

Reageer
    • Dick Mienis
      1 mei 2022 om 11:38 #36743

@Sylvester ik ben erg benieuwd naar de “speciale” toevoeging aan het speciebed.

Reageer
    • Dick Mienis
      19 juli 2022 om 12:10 #37766

De technisch adviseur van Mapei kwam voor specifiek gebruik bij zwembadrandtegels met het volgende advies:

Beste lijm voor deze toepassing is Elastorapid.
      Dit is een hoog flexibele cementgebonden tegellijm met hoog standvermogen dus ook om dikteverschillen op te vangen.
      Lijm bestaat uit 2 componenten, een zak poeder en jerrycan vloeistof. Altijd 1 zak op 1 jerrycan mengen zonder toevoeging van water.
      Betonsteen dient droog en schoon te zijn, liefst opruwen.
      Primer niet nodig.
      Lijmrillen op de ondergrond aanbrengen en met vlakke kam een dunne laag achterop de tegels.
      Butter &Float methode.

Reageer
Antwoord aan:

Lijm voor randtegels

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren