Liner houten zwembad hergebruiken

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Gerja KokGerja Kok
    Deelnemer

Zojuist hebben we een 2ehands Gardipool oblong gekocht (6x4). Dit bad is al wat jaren oud, maar goed onderhouden. Dit geldt ook voor de liner. Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om deze liner weer te gebruiken nadat het bad hier thuis is opgebouwd? Of gaat het nooit lukken om de skimmer en inlaat er dan weer precies in te krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      14 september 2022 om 11:42 #38435

Dat is een goeie vraag, maar lastig te beantwoorden.

Meestal zijn de liners na enkele jaren stug en kwetsbaar. En dus lastig opnieuw te gebruiken. Bij een houten bad zitten de inbouwdelen wel altijd op dezelfde plaats, dus dat is gunstig.

Je hebt, behoudens wat fysieke inspanning, weinig te verliezen door het minimaal te proberen. Nog een tip:

Koop geen houten bad die al geruime tijd uit elkaar is gehaald en wacht niet een hele winter met opnieuw opbouwen. Hout gaat zo veel werken dat je de delen echt niet meer in elkaar krijgt, misschien nog met veel geweld.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Gerja Kok
      14 september 2022 om 11:49 #38436

Dank je voor de tip! Hij zat nog in elkaar, maar we waren van plan hem op een pallet te laten liggen deze winter. Dat betekent wel dat hij in het voorjaar nog een keer uit elkaar moet omdat hij dan half ingegraven wordt…

We gaan het maar proberen met de liner. Een nieuwe bestellen kunnen we dan alsnog wel als het niet lukt…

Reageer
      • zwembadforum.eu
        14 september 2022 om 11:56 #38439

Nu in elkaar zetten en dan weer uit elkaar halen… Dat is ook niet ideaal.
        Dat betekent inderdaad een keuze maken uit 2 mindere opties. Maar in de winter deze los laten liggen gaat niet goed komen vrees ik.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • DDA
      16 september 2022 om 13:23 #38450

Die Gardipool zwembaden werken volgens het blokhut principe met zwaluwstaart verbindingen en tand / groef tussen de planken onderling. Dat is relatief snel gedemonteerd en weer opgebouwd. Reden te meer ook om het niet gedemonteerd weg te leggen want als die planken scheef trekken en torderen, dan komt het niet meer goed. Ik zou het bad buiten op een vlakke ondergrond opbouwen en daar laten staan tot het ingegraven wordt.

Reageer
Antwoord aan:

Liner houten zwembad hergebruiken

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren