Melkachtig water

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Remco PetersRemco Peters
    Deelnemer

Ik heb een Intex jacuzzi waarvan de PH waarde constant blijft in de juiste waarde.

Het chloor moet conform meting dagelijks of om de dag bijgevuld.

Maar het water is een beetje melkachtig. Ik lees op internet dat dit te maken heeft met oa oliën en vetten etc die op onze huid zitten maar ook door te weinig calcium. Ik heb al no foam geprobeerd maar dat helpt helaas niet. Heeft het zin om iets van Calcium+ spul te kopen of is het een kwestie van water verversen?

En belangrijker: kan het kwaad voor ons en de jacuzzi en hoe voorkom ik het?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      18 augustus 2022 om 21:16 #38242

Ik ken niet zoveel van die dingen. Ik weet wel dat het niet eenvoudig is om dat water stabiel te houden, vooral omdat er in een zeer kleine hoeveelheid water veel gebeurt.

Ik denk dat het vooral vervuiling is. Kan door te weinig calcium zijn, kan ook teveel zijn.

Meet eens eerst.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      19 augustus 2022 om 09:43 #38252

Probleem met deze producten is dat er geen goede filter in zit. Ik zou het water gewoon verversen in dat geval. Lijkt me sneller en goedkoper.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Remco Peters
      21 augustus 2022 om 20:15 #38267

Ja dat is dan inderdaad de beste (en ook makkelijkste) oplossing.

vraagje dan wel nog: klopt het dat chloor regelmatig 0 is bij de meting ondanks dat de ph goed is? Ik heb gelezen dat de ph het chloor juist in balans houdt en ik moet dagelijks of om de dag chloor vernieuwen

Reageer
Antwoord aan:

Melkachtig water

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren