Naden tussen wand en vloer komt water binnen

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    M KM K
    Deelnemer

Welk product kan men gebruiken om het water dat tussen naad wand en betonnenvloer binnenkomt tegen te houden

het betreft hier gemetste betonblokken

thoroseal of alterntieven

heb al 4 keren gesmeerd ga miscchien blijven smeren maar een alterntief betere oplossing is er misschien nog wel

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      29 mei 2026 om 11:06 #44835

Wat is een naadwand? Als je de plaats tussen betonplaat en verticale muur bedoelt, dat zal niets uithalen. Betonblokken laten ook door. Drainage voorzien aan buitenkant en afcementeren buitenkant.

Reageer
    • M K
      29 mei 2026 om 11:19 #44836

drainage is voorzien en is afgecementeerd met putzuna en aan de buitenkant met thoroseal

klopt betonplaat en verticale muur sijpelt water binnen om tot afwerking te kunnen gaan folie plaatsen

deze moet toch ook volledig droog zijn als je een vilt wil plaatsen en dan folie lassen.

er is ook aangeraden gaten te boren volledig onder aan naad dat water wegkan en dan thorseal blijven smeren tot het stopt.

volledig waterdicht gaat dit nooit zijn,voor de afwerking toch nodig.

Reageer
    • M K
      29 mei 2026 om 14:55 #44837

kan dit water kwaad of zorgen dat er helemaal geen water binnensijpelt

Reageer
    • zwembadforum.eu
      29 mei 2026 om 15:19 #44839

Deze bak krijg je nooit waterdicht en dat hoeft ook niet. Enkel bij het plaatsen van folie dient er geen water in de bak te staan, vocht is meestal geen probleem.

Afdichtingen van de wanden en bodem zelf wordt inderdaad afgeraden, onder andere door mij…

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • M K
      29 mei 2026 om 16:24 #44840

ok dan probeer ik voor niets deze waterdicht te krijgen zodat er helemaal geen water binnenkomt

juist aan de overgang vertikale muur en vloer

dus kan ook afgewerkt worden in deze staat en na plaatsen leuter en  folie zo  snel met water vullen zodanig dat grondwater geen kans krijgt of vergis ik mij

Reageer
Antwoord aan:

Naden tussen wand en vloer komt water binnen

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren