Nieuwe iOS-app voor zelfstandige zwembadtechnici – PoolFlow

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    alex Huggleralex Huggler
    Deelnemer

Hallo allemaal,

ik ben Alex, zwembadtechnicus en ontwikkelaar uit de VS. Ik heb een iOS-app gebouwd genaamd PoolFlow, speciaal ontworpen voor zelfstandige zwembadtechnici.

Het probleem: alle zwembad-managementplatformen op de markt zijn gemaakt voor bedrijven met meerdere technici, met bijbehorende prijzen. Skimmer kost $49/maand, Pool Brain $65/maand, Pool Office Manager $70-125/maand. Als je als zelfstandige 20 tot 40 zwembaden onderhoudt, betaal je dezelfde prijs als een bedrijf met tien busjes.

Wat PoolFlow biedt:

- Realtime LSI-berekening met CYA-correctie

- Chemische dosering met kostenberekening

- Route-optimalisatie voor efficiënte planning

- Winstanalyse per zwembad

- Volledig offline beschikbaar (handig bij slecht bereik in de achtertuin)

- Interface ontworpen voor natte handen (grote knoppen, schuifregelaars in plaats van tekstvelden)

De prijs: 27,99 EUR/maand of 279,99 EUR/jaar. Gratis starten met maximaal 5 zwembaden.

De app is in het Nederlands gelokaliseerd en is binnenkort beschikbaar in de App Store. Meer info op poolflowapp.com

Ik hoor graag van zwembadtechnici uit Nederland en Belgie. Wat zijn jullie grootste uitdagingen in het dagelijks werk?

Groeten,

Alex

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      10 maart 2026 om 04:34 #44650

Ik zie de transformatie naar steeds meer data online uiteraard toenemen. Maar deze app gaat geheel voorbij aan het proces van automatisering.

Steeds meer apparatuur is uit te lezen op afstand en ook bij te stellen indien nodig. Dit concept gaat er nog vanuit dat je telkens langs de mensen moet voor handmatige interactie, terwijl dat allang niet meer nodig is.

Wat mij betreft is dit dus juist geheel niet de toekomst en zie ik ook geen meerwaarde.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Nieuwe iOS-app voor zelfstandige zwembadtechnici – PoolFlow

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren