Sugar Valley Oxilife springt op off

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    K GK G
    Deelnemer

Hallo, Wij hebben een zwembad met een Oxilife. We merkten dat het zwembad groen werd. Bij nazicht van de installatie, merkten we dat het toestel op 'off' stond ; we krijgen het niet meer opgestart. We contacteren onze installateur waarbij die gewoon met een bericht antwoordt dat we een nieuwe moeten kopen (prijs€1640 exl btw). Zijn er geen andere mogelijkheden of andere stappen die we eerst moeten proberen. Mijn zoon heeft net de nstallatie terug kunnen aanzetten... even afwachten nu. Het stoort me vooral dat de installateur vanop afstand zegt dat we een nieuwe moeten kopen ipv te komen kijken of er eventueel iets anders aan de hand is. Aangezien ik er zelf niets van ken, zou het fijn zijn om wat advies te krijgen. Dankjewel alvast!

• Auteur
    Antwoorden
    • K G
      7 juli 2025 om 13:54 #43961

Pomp is alweer gestopt ondertussen…

Reageer
    • zwembadforum.eu
      7 juli 2025 om 14:14 #43963

We kunnen ondertussen een apart forum beginnen over problemen met dit toestel… Het werkt an sich niet verkeerd, maar ik vind dat er wel veel storingen zijn.

Ik weet uit ervaring dat er veel toestellen worden aangeboden voor service, maar dat de meeste klachten ook wel redelijk eenvoudig te herstellen zijn. Maar daar heb je wel hulp van de leverancier voor nodig. Kennen we die?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • K G
      7 juli 2025 om 14:42 #43967

Geen idee eigenlijk… ik denk wel dat ze het onder deze noemer verkochten. Het toestel is bijna 4 jaar oud.

Reageer
      • zwembadforum.eu
        7 juli 2025 om 14:45 #43968

Oke… 4 jaar is niet oud, maar of het nog nuttig is. Zeker laten inspecteren. Ik heb helaas ook een aantal toestellen uit 2021 retour gekregen voor reparatie. Het lijkt wel een slechte batch die ze toen hebben uitgebracht, of na 4 jaar is het standaard ‘op’.

Oxilife heeft niets te maken met chloorvrij/biologisch etc. Het is gewoon een variant op zoutelektrolyse/chloorbehandeling.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.

Reageer
    • K G
      7 juli 2025 om 14:54 #43969

Dus je adviseert om het toestel toch laten na te kijken maar waarschijnlijk is het nuttiger om een nieuw te kopen? En het is dus normaal dat dit toestel na 4 jaar versleten is? Zijn er dan alternatieven die langer meegaan?

Reageer
      • zwembadforum.eu
        7 juli 2025 om 15:04 #43972

Ik had vorige week een condensator laten vervangen en alles werkte weer. Maar niet elk probleem is zo oplosbaar.

4 jaar is inderdaad kort, maar als er iets is met de sensoren/productiecel is dat na 4 jaar normaal. Net als een auto heb je onderhoud/vervanging.

Er zijn absoluut alternatieven, ook met een langere garantieperiode en hogere nauwkeurigheid en kwaliteit hoor. Maar stuur me dan even een mail met gegevens over inhoud van het bad etc. En adresgegevens/mailadres.

Reageer
    • Sylvester
      7 juli 2025 om 14:58 #43970

Misschien een stoute vraag tussendoor, mede door he feit dat ik zoekende ben naar iets ‘anders’ dan dat ik nu heb… Hoe kan een toestel na 4 jaar al op zijn? Het enige dat technisch op zou kunnen zijn, is de cel, …. denk ik. Eventueel elektroden/probes om te meten, en de rest zou toch elektronica moeten zijn die wel 10 tot 20 jaar mee kan. Of  zijn de toestellen zo slecht dat ze echt op zijn?

5 jaar geleden met het plaatsen van een ganse nieuwe installatie heb ik deze (ander type?) ook overwogen maar om bepaalde redenen toch overslaan, althans voorlopig.

Reageer
      • zwembadforum.eu
        7 juli 2025 om 15:07 #43973

Geen idee, ik heb je reeds in he weekend geantwoord erop.

Het kan een productiefout zijn. In Corona tijd hebben alle fabrikanten met enorme tekorten gezeten aan printplaten, arbeid etc. Ik weet dat er concessies zijn gedaan met kwaliteitseisen om niet alleen maar Nee te hoeven verkopen. Dat gaat zich nu uitbetalen wellicht.

Reageer
    • Sylvester
      7 juli 2025 om 15:03 #43971

Op mijn huidige installatie heb ik nog steeds de eerste pH probe, die is ondertussen al 12 of 13 jaar oud. Misschien een beetje langsaam maar nog steeds correct. En dat was toen een goedkope installatie. Ondertussen een nieuwe redox probe geplaatst, ook nog niet op, maar gewoon om te proberen. iets van rond de 25 euro. Aanvankelijk calibratie problemen met die nieuwe goedkope maar toch kunnen oplossen, althans ik weet niet meer hoe. Die werkt al 3 jaar goed en reageert nog heel snel.

Ik wil maar zeggen, volgens mij kan het technisch heel goed om dingen te maken die lang en goed mee gaan. Volgens mij heb je heel wat ‘kaf’ en ‘koren’ maar zelfs een doorwinterde installateur ziet niet altijd het verschil. Jammer.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      7 juli 2025 om 14:32 #43965

Wat is bijzonder vind aan de website is dat men hier enkel spreekt over biologische en chloorvrije zwembaden/-vijvers. Hebben ze de Oxilife ook onder deze noemer verkocht of doen ze meer dan enkel de chloorvrije baden?

En hoe oud is het apparaat?

Reageer
Antwoord aan:

Sugar Valley Oxilife springt op off

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren