PE, PP, HDPE, Vinylester zwembaden?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    corian vissercorian visser
    Deelnemer

Wij zijn ons aan het oriënteren om onze huidige vijver leeg te halen een een kunststof zwembad te gaan plaatsen waar nu de vijver ligt .
    Nu zien wij door de bomen het bos niet meer met al deze kunststoffen .
    Wat zijn nu de verschillen hierin ?
    Wij zouden graag wel iets willen zonder gezeik van osmose .
    Alle tips en zwembad bouwers/leverancier/experts zijn welkom om onze vragen te beantwoorden .
    Het grondwerk gaan wij waarschijnlijk zelf doen aangezien dit een berg geld scheelt hebben wij al gezien op dit forum.
    ( een geweldig forum trouwens top!)

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      23 augustus 2022 om 17:48 #38280

Osmose is vooral een verschijnsel dat zich manifesteert in polyester baden.

Nu is het zo dat een goed vinylester bad dit minder of niet heeft. Ik laat het in het midden of het nu volledig onbestaande is, of minder kans…

Wil je heel zeker geen osmose dan moet je een PE of PP bad nemen. Die kennen geen osmose.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      24 augustus 2022 om 11:02 #38285

Dank voor het compliment allereerst over het forum!

Mijn vraag is en blijft altijd waarom je zou kiezen voor een monoblock zwembad… Het is duurder dan een bouwkundig bad (beton+folie) en je kan minder zelf uitvoeren.

Wanneer het zwembad na 20 jaar is versleten heb je torenhoge kosten om het zwembad eruit te halen en ergens af te voeren.

De bouwtijd is ogenschijnlijk korter, maar op een periode van 20+ jaar is dit te verwaarlozen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

PE, PP, HDPE, Vinylester zwembaden?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren