PH meting Bayrol klopt niet

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    PiejePieje
    Deelnemer

Hallo, sinds 2 maanden overgeschakeld naar een automatische chloor & PH regeling van Bayrol (https://www.bayrol.com/products/automatic-treatment/automatic-ph-automatic-cl-ph)

In het begin geen probleem mee gehad, nu sinds enkele dagen staat de PH waarde op 9.9 als de pomp draait.  Steek ik de probe in calibratievloeistof van 7 dan is dit correct, steek ik ze in een glas met zwembadwater dan is de waarde 7.3, ook correct.

Maar zodra ik ze in de buis van de toevoer steek en de pomp draait gaat de waarde direkt naar 9.9

Iemand enig idee? Probe is nog maar 2 maanden in gebruik...lijkt me vreemd las deze al stuk is want in een glas meet ze wel normaal.

Bedankt!

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      19 juni 2024 om 16:25 #41981

Is dat plotseling veranderd? Mogelijk ergens een stroomkring of zoiets. Hangt de installatie op een differentieel schakelaar die werkt?

Reageer
    • Pieje
      19 juni 2024 om 18:32 #41982

Aha, nu je het zegt, verleden week is er wat aangepast in de zekeringenkast ivm plaatsing laadpaal afgelopen vrijdag. En ik vermoed dat het sinds dan is, aan de aarding is wel niets veranderd, enkel de diff is anders.

Misschien zoiets overwegen:

https://poolservices.wfshop.be/product/274-048354/Zwembad_aardingsset_%EF%BF%BD__50_mm_-_Ref__25894.html

Reageer
    • zwembadforum.eu
      19 juni 2024 om 20:39 #41983

Plaatsing van bv zonnepanelen hebben bij aardig wat van mijn klanten onverklaarbare problemen met waterbehandeling gezorgd.

Gekke metingen, verspringende displays en zo meer. Ik kan me voorstellen dat een laadpaal dit ook kan veroorzaken. Zeker het uitzoeken waard.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Pieje
      20 juni 2024 om 16:06 #41991

Tis in orde! De aarding van de warmtepomp zwembad was niet deftig meer aangesloten in de zekeringkast.

We hadden deze moeten verplaatsen door de laadpaal werken. De warmtepomp heeft wel een apart circuit, hangt dus niet op dezelfde automaat als de zwembadpomp/ph meting, maar blijkbaar toch invloed via de aarding.

Het water zal misschien via de warmtepomp geaard worden ofzo?

Bedankt voor me in de goede richting te sturen!

Reageer
Antwoord aan:

PH meting Bayrol klopt niet

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren