Zwembadpomp gaat in storing Pausch sturing

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

Sinds enige tijd werkt de back wash functie van mijn 6-weg klep niet. Als ik deze op back wash zet dan gaat de pomp op storing. De pomp doet het enkele tellen wel, maar de pomp stopt en op regeling staat "motor schutz " (rood lampje flikkert). Het is een speck pomp met aansturing van Pausch. Ik heb de 6-weg klep al open gemaakt, maar die lijkt in orde.

De filter is een cantrabic 500 gevuld met filterglas. De pomp gaat bij de stand filteren ook af en toe op storing. Waar kan dit aanliggen? Is dit de pomp, 6-weg klep of filter.

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      3 maart 2023 om 12:16 #38901

Een eerste vraag: draait de pomp als je aan de 6-weg kraan draait?

Reageer
      • Luc Van den Bergh
        Luc
        3 maart 2023 om 16:48 #38904

De pomp zet ik uit als ik de zeeweg klep op een andere stand zet.

Reageer
    • DDA
      3 maart 2023 om 17:05 #38905

Motor schutz … klinkt als een beveiliging van de pomp. Krijg je die melding ook niet wanneer je per ongeluk een kraan hebt toe gedraaid aan de perskant (na de pomp maw)? Dan zou de afvoer van de backwash verstopt kunnen zijn.

Maar als het ook voorkomt bij filtratie zoals je schrijft, dan moet de weerstand ergens anders zitten. Probleem met de filterkaarsen … vorstschade misschien?

Reageer
    • Sylvester
      5 maart 2023 om 08:42 #38912

of motorbeveiliging te kritisch ingesteld.

Reageer
    • Luc Van den Bergh
      6 maart 2023 om 15:57 #38914

installatie staat in kelder (vorstvrij). Motorbeveiliging kun je die zelf instellen?

Mogelijk dat wel in inlaat kaarsen (deels)verstopt is. Denk dat ik zesweg klep los maak van filter. Mogelijk dat er toch iets in aansluiting tussen zesweg klep en filter zit.

Reageer
    • Sylvester
      6 maart 2023 om 16:19 #38915

kaarsen?

Reageer
Antwoord aan:

Zwembadpomp gaat in storing Pausch sturing

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren