Pomp verwarmt niet voldoende

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Marja MellemaMarja Mellema
    Deelnemer

Graag jullie hulp.

Heb een Intex zwembad van 20.000 liter de 8kwh warmtepomp  staat nu drie dagen aan en is van 9 graden naar 17 graden gegaan, ik vind dat wat tegen vallen, zwembad is afgedekt met een solar- zeil én het winterzeil. Heb ik de kranen van de bypass kit niet goed staan? ( Sorry! ben een leek op dit gebied) Helaas geen manometer op de warmtepomp, of kan ik de druk op de zandfilter ook hiervoor gebruiken? Deze staat op 1.

Kan ik /moet iets veranderen?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      15 maart 2022 om 16:18 #35818

Is dat een opbouw zwembad?

Dat koelt wel fel af in de nacht.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      15 maart 2022 om 16:24 #35824

Uitzetten nog! Deze warmtepompen hebben nauwelijks rendement onder de 15 graden en in de nacht koel het erg af. Breng je geld dan naar een donatiefonds voor Oekraïne…

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Marja Mellema
      15 maart 2022 om 16:46 #35834

Das heldere taal, ik dacht dat deze pompen al bij 0 graden werkten.

Reageer
      • zwembadforum.eu
        15 maart 2022 om 16:48 #35839

Laten we het zo zeggen… Er zit geen regulering op de uitspraken van de fabrikant. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het positiever uitviel dan de specificaties.

Er zit gewoonweg erg weinig energie in de lucht en alleen de echt dure apparaten kunnen daar wat mee.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      15 maart 2022 om 18:41 #35853

Ik vind het al knap dat hij 8 graden heeft opgewarmd met deze temperaturen en met een opbouw zwembad.

Reageer
    • Marja Mellema
      16 maart 2022 om 08:14 #35868

Oké, ik wacht nog een paar graden!

Reageer
Antwoord aan:

Pomp verwarmt niet voldoende

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren