PP polypropyleen zwembad voordelen en nadelen
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door .
-
Onderwerp
-
Een PP zwembad heeft onmiskenbare voordelen. Vooral kleurvastheid, stevigheid, geen osmose, gemak van plaatsing, geen liner nodig.
Doch volgens mij zijn er zoals bij elk zwembad ook nadelen. PP is een kunststof en zet uit met de warmte. Maar wat minder gekend zou zijn is de invloed van UV licht. Ik ben niet zeker maar ik gooi de vraag in het midden. Na wat opzoekwerk bij Mr. Google zou het wel eens kunnen kloppen.
Na 4 seizoenen begin ik wat minder gladde plekken te voelen op bepaalde plaatsen. Alles wat onder water zit heeft geen probleem. Maar boven de waterlijn tot aan de boordsteen (5-8cm) begint een beetje 'onzacht' aan te voelen. En boven op de plage tegen de skimmers zijn er zo ook twee plekken. Dat is de enige plek waar licht kan doorschijnen als het rolluik dicht is (gat voor skimmer in rolluik voorzien).
Dus ik 'vermoed' dat er lichtinvloed is. Er is één plek waar geen lichtinvloed is en ook onzacht aanvoelt, daarvoor heb ik geen verklaring. De rest van het zwembad en bodem is nog heel zacht. Dus kalk afzetting is het niet. Zou het toch kunnen dat UV licht invloed heeft hierop?