Probleem met skimmer

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Mart PMart P
    Deelnemer

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van zwembaden en momenteel bezig een zwembad(je) te plaatsen. Het betreft een rond happy pool bad met stalen wand.

Voor de afvoer heb ik bij de firma Top** (Mag ik hier namen noemen??) een skimmerset aangeschaft van het type okido. Volgens de handleiding moet er een rubberen pakking tussen de liner en de skimmer worden geplaatst. Echter is deze niet meegeleverd in de set ( kon zien dat de doos is dichtgeplakt en dus ws al eerder open is geweest ) Deze firma houd echter bij hoog en bij laag vol dat de rubber pakking niet bij de set hoort.

Los word deze pakking niet verkocht (enkel een afdekplaat) zijn er meer mensen die tegen dit probleem aan zijn gelopen en misschien nog wel interessanter, hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast dank,

vr gr,

Mart

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      21 april 2021 om 09:44 #15147

Bij elke skimmer in combinatie met een liner heb je 2 pakkingen nodig. 1 voor de folie en 1 aan de buitenzijde (al verschillen de meningen hierover wel eens). Maar minimaal 2 rubbers dus om je skimmer waterdicht te maken.

Namen noemen mag, maar lijkt me hier beetje overbodig eerlijk gezegd.

Als ze dit niet naleveren kan je een nieuwe skimmer bestellen en hopen dat deze er nu wel bij zitten. Anders kan je van kurk of siliconen een nieuwe pakking snijden op de maatvoering van de flens. Maar dit doen ‘we’ normaal alleen als er geen nieuwe meer te koop zijn, bijvoorbeeld bij renovatie van een zwembad.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      21 april 2021 om 11:28 #15225

Ik vind dit ook raar. Als ze zeggen dat het niet standaard erbij zit, zou ik vragen om dan het juiste stuk te bestellen. Waarschijnlijk gaan ze niet erop kunnen antwoorden.

Reageer
Antwoord aan:

Probleem met skimmer

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren