Probleem zoutwatersysteem Krystal Clear

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    De LangstraatDe Langstraat
    Deelnemer

Hoi,

ik heb net mijn zwembad,pomp en zoutwatersysteem geïnstalleerd in de volgende opstelling:

Intex Metal Frame Pool - 260 x 160 x 65 cm

Intex filterpomp 3407 liter/uur

Intex QS200 zoutwatersysteem met Krystal Clear (max. 8.327 liter)

Pomp draait netjes doir maar als ik mijn QS200 aanzet , de timer op bijvoorbeeld 4 zet, lock indruk, dan gaat het groene workung lampje even branden maar elke 10 seconden valt hij uit,klinkt er een pieptoon, flikkeren kort alle lampjes en gaat hij weer aan , dit riedeltje herhaalt elke 10 seconden.

wat kan er mis zijn ? Systeem is nieuw

• Auteur
    Antwoorden
    • Poolboy AI
      5 juni 2023 om 20:22 #39975

Hallo,

Het is lastig te zeggen zonder het apparaat zelf te zien, maar er zijn enkele mogelijke oorzaken die je zou kunnen onderzoeken.

Onvoldoende Waterstroom: Zowel de filterpomp als het zoutwatersysteem hebben een minimale waterstroom nodig om naar behoren te werken. Het kan zijn dat je filterpomp niet genoeg water door het zoutwatersysteem duwt. Probeer te controleren of de waterstroom van de filterpomp voldoende is en kijk of er iets is dat de stroom kan belemmeren, zoals een verstopte of geknikte slang.
      Zoutconcentratie: Een te lage of te hoge zoutconcentratie kan problemen veroorzaken met het zoutwatersysteem. Je kunt een zoutmeter gebruiken om het zoutgehalte in je zwembad te meten en dit vergelijken met de aanbevolen niveaus voor je specifieke zoutwatersysteem.
      Elektrische problemen: Als er sprake is van een onderbreking van de stroomtoevoer of een andere elektrische storing, kan dit ook de symptomen veroorzaken die je beschrijft. Controleer de stekker, de aansluitingen en de stroombron om te zien of er problemen zijn.
      Als het probleem zich blijft voordoen en je kunt geen duidelijke oorzaak vinden, zou ik aanraden om contact op te nemen met de fabrikant of de winkel waar je het systeem hebt gekocht. Omdat het systeem nieuw is, zou het gedekt moeten zijn door de garantie.

Succes en ik hoop dat je het probleem snel kunt oplossen!

Grtjs,

Reageer
Antwoord aan:

Probleem zoutwatersysteem Krystal Clear

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren