Problemen met zwembad houden aan
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 maanden geleden door .
-
Onderwerp
-
Beste
In oktober 2023 heb ik een zwembad laten aanleggen.
Vorig jaar ging alles vrij goed, uitgenomen de pomp die altijd op volle toeren moest draaien om genoeg waterdruk te creëren voor filtratie en opwarming met warmtepomp. Vanaf ik de pomp wat lager zette viel filtratie weg.
Met alle lawaai vandien (mijn loodgieter had dezelfde pomp en zei dat dit niet normaal was en hij bij hem de pomp maar op 40% moest zetten)
Dit jaar keerde dit probleem terug, waarna besloten werd om een nieuwe pomp te plaatsen.
Echter bleef na plaatsing van de nieuwe pomp dit probleem van onvoldoende waterdruk. Een ander type filter voor in de pomp werd besteld en geplaatst en nu is er voldoende druk voor filtratie en opwarming.
Echter twee problemen sindsdien dit jaar die niet opgelost lijken te geraken:
- chloor staat meestal maar op 1/3 van de noodzakelijke waarde, schommelt lichtjes maar stijgt ondanks 5 zakken zout niet naar een significant hogere waarde
- op amper een maand tijd 3 blokkages van rolluik bij sluiten. Vooral het blokkeren is vrij frustrerend. Ik durf amper nog te sluiten want depannage kost me telkens een pakje geld en na de derde keer word ik wel wat moedeloos ervan.
Gisteren laatste poging gewaagd, ik duw op de knop en blijf kijken, waterniveau was meer dan voldoende volgens mij. Helaas weer blokkage na een 50 cm. Direct motor afgezet maar rolluik alweer aan het afrollen in de nis en de tegels erop omhoog geduwd.
enige ideeën of mogelijkheid tot hulp?
Hartelijk dank!