Pvc folie lek – wat nu

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Dick MienisDick Mienis
    Deelnemer

Dag Forumleden, ik heb een
    Noodgeval.
    Een puntig voorwerp heeft een klein gat geprikt in de folie op de bodem. Circa 1 cm groot.
    het gat zit ongeveer 30 cm vanaf de wand.
    Ik heb nog restanten folie over van de folieplakken. Kan ik het hiermee repareren? Hoe groot moet ik de reparatie eroverheen maken? En waarmee plak ik deze vast zodat het min of meer onzichtbaar is?

• Auteur
    Antwoorden
    • Dick Mienis
      10 juli 2022 om 20:12 #37663

Reageer
    • Dick Mienis
      10 juli 2022 om 20:14 #37664

We waren net bezig het zwembad schoon te maken, daarna de laatste onderdelen van de Jetstream aansluiten en dan voor de eerste keer echt vol laten lopen en toen viel er iets van de rand wat daar natuurlijk nooit had mogen liggen……

Reageer
    • Sylvester
      10 juli 2022 om 21:06 #37665

Google eens even: lek dichten zwembad liner

Het internet staat er vol val. Honderden reparatie sets.

Maak je geen zorgen, dat kan je perfect dichten als je het goed doet.

Reageer
    • Dick Mienis
      10 juli 2022 om 21:42 #37667

Bedankt voor de tip. Ik ben meteen gaan kijken, maar kom eigenlijk alleen reparatie sets tegen voor imtex opzetzwembaden of dunne liners.
      wij hebben een gelaste folie.
      het enige wat ik daarvoor kon vinden was bij een Belgische zwembaddealer zwembad.eu

die hebben het over THF solvent, maar omdat het ontvlambaar is (?) wordt dit niet via de post verzonden.

misschien zoek ik niet goed, maar weet jij misschien een link naar een reparatieset voor gelaste pvc folie?

Reageer
    • DDA
      12 juli 2022 om 08:27 #37676

Voor zover ik ooit begrepen heb, koop je een stukje liner, PVC cleaner en PVC lijm. De reparatie is vergelijkbaar met hoe PVC buizen worden verlijmd. Door de combinatie van de solvent/cleaner en de lijm worden de stukjes PVC liner aan elkaar gesmolten binnen 24u.

Het lastige is natuurlijk dat die cleaner niet met de post kan worden verzonden en dat zal dan voor zo’n kant en klare reparatieset ook het geval zijn.

Reageer
    • Dick Mienis
      12 juli 2022 om 10:35 #37679

Bedankt voor alle tips!

Reageer
Antwoord aan:

Pvc folie lek – wat nu

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren