Richtprijs renovatie bestaand zwembad naar PP-zwembad?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand, 3 weken geleden door .
-
Onderwerp
-
Beste forumleden,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en naar een realistische richtprijs voor een volledige zwembadrenovatie.
Momenteel heb ik een bestaand gemetseld zwembad van ongeveer 11,5 x 5,65 m met een diepte van 1,56 m. De bestaande kuip blijft behouden; er komt een volledig nieuw zwembad in.
Een zwembadbouwer werkt momenteel een offerte uit voor de plaatsing van een Flexline PP-zwembad van ongeveer 10,5 x 3,9 m met een constante diepte van 1,50 m. Het zwembad wordt voorzien van een ingebouwde plage, trap, LED-verlichting en een automatisch rolluik.
De werken zouden onder meer omvatten:
- levering en plaatsing van het Flexline PP-zwembad;
- plaatsing met een kraan;
- volledig nieuwe leidingen;
- nieuwe skimmers, inspuiters en drainage;
- nieuw filtersysteem en technische installatie;
- 21 kW-warmtepomp;
- opvullen van de ruimte tussen de bestaande kuip en het nieuwe zwembad met chape/stabilisé;
- afwerking met nieuwe boordstenen.
De bestaande kuip is al aanwezig, waardoor geen afbraak of nieuwe uitgraving nodig is.
Ik heb momenteel nog geen offerte ontvangen en ben benieuwd wat jullie een realistische richtprijs vinden voor een totaalproject zoals hierboven beschreven. Ervaringen met Flexline of gelijkaardige renovaties zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Alvast bedankt!